مسئول سازمان بسیج دانشجویی کرمانشاه گفت: در هفته دفاع مقدس اردوهای جهادی دانشجویی به مناطق محروم استان کرمانشاه برگزار می‌شود.
کد خبر: ۶۵۸۹۸۶
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۵ 24 September 2018

به گزارش تابناک،صلاح‌الدین قره‌تپه ، با گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار داشت: این هفته گرامیداشت الگوی بارز رفتار شایسته انسانی در دفاع از ارزش‌ها و معیارهای متعالی الهی است و سازمان بسیج دانشجویی استان کرمانشاه نیز در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و تجدید میثاق با شهیدان در هفته دفاع مقدس برنامه‌های مختلفی را برگزار می‌کند.

مسئول سازمان بسیج دانشجویی کرمانشاه گفت: برگزاری مراسم استقبال از دانشجویان جدیدالورود و فضاسازی دانشگاه‌ها متناسب با هفته دفاع مقدس، برگزاری یادواره شهدای دانشجو، برپایی ایستگاه‌های صلواتی، برپا نمایشگاه عکس شهدا و دفاع مقدس، نمایشگاه کتاب، نشست‌های بصیرتی و دیدار با خانواده معظم شهدای دانشجو، غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدا، برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی و برگزاری مسابقات کتابخوانی را جز برنامه‌های هفته دفاع مقدس در دانشگاه‌های استان است.

قره‌تپه با اشاره به اینکه در هفته دفاع مقدس اردوهای جهادی دانشجویی به مناطق محروم استان برگزار خواهد شد، گفت: مدیریت جهادی در عرصه دفاع مقدس به وقوع پیوست که امروز باید مدیریت جهادی را در نظام، اداره‌ها و دانشگاه پیاده کرد که همانند دوره دفاع مقدس در این عرصه نیز پیروز باشیم.

مسئول سازمان بسیج دانشجویی کرمانشاه خاطرنشان کرد: هشت سال دفاع مقدس اولین جنگی بود که در طول تاریخ ایران که حتی یک وجب از خاک نظام جمهوری اسلامی به دست دشمن نیفتاد و ما پس از جنگ توانستیم همه سرزمین خود را آزاد کنیم.

قره‌تپه با بیان اینکه به فرموده مقام معظم رهبری دفاع مقدس یک گنج است، گفت: ما باید از تجربیاتی که در طول هشت سال دفاع مقدس از شهادت طلبی و الگوگیری از رزمندگان بوده، امروز نهایت بهره را ببریم و تلاش کنیم این الگو را به نسل‌های بعد به‌ویژه در بین دانشجویان تبیین کنیم.

وی با بیان اینکه باید ریشه‌ها و علل جنگ را اصولی، عمیق و علمی برای دانشجویان تشریح کرد، عنوان کرد: در شرایط کنونی که دشمن تلاش می‌کند از هر وسیله‌ای برای زدودن ارزش‌ها استفاده کند، تمسک به فرهنگ والای ایثار و شهادت بسیار اثرگذار خواهد بود و باید با تجدید میثاق با آرمان‌های امام و شهدا و تقویت روحیه نشاط و شادابی و توسعه تفکر بسیجی در جامعه به‌ویژه دانشجویان در راستای زنده نگه داشتن یاد و خاطر و رشادت‌های رزمندگان دفاع مقدس تلاش کرد.

وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی با حمایت مردم ایران به پیروزی رسید، گفت: در این برهه از زمان که کشور درگیر جنگ اقتصادی است باید مردم ایران باز به عرصه میدان بیایند و با حمایت‌های خود کشور را در جنگ اقتصادی بار دیگر پیروز کنند.

 

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار