معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی استان کرمانشاه گفت: ۱۷ واحد صنعتی آسیب‌دیده در زلزله آبان ماه سال گذشته در شهرک صنعتی سرپل‌ذهاب به طور مجدد فعال شده است.
کد خبر: ۶۵۸۹۸۵
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۴ 24 September 2018

به گزراش تابناک،علیرضا محمدی ، با اشاره به اینکه بیشترین آسیب به صنایع استان در زلزله آبان ماه سال گذشته مربوط به شهرک صنعتی سرپل‌ذهاب است اظهار داشت: عمده طرح‌ها و واحدهای آسیب‌دیده این شرکت در حال احداث بودند و مابقی خسارت‌ها قابل توجه نبوده است.

وی با بیان اینکه در ثلاث‌باباجانی واحدهای صنعتی وجود ندارد که در زلزله آسیب ببیند عنوان کرد: در سایر شهرستا‌ن‌ها نیز هرچند خسارت‌ها جزئی بوده است اما برخی از مالکان متقاضی بازسازی و توسعه هستند.

محمدی درباره واحدهای آسیب‌دیده در شهرک صنعتی سرپل‌ذهاب در زلزله آبان ماه سال گذشته گفت: قبل از زلزله 57 طرح در این شهرک مستقر بود که از این تعداد 30 واحد به بهره‌برداری رسیده بود و 27 واحد نیز در حال احداث بود.

معاون صنایع کوچک شرکت شهرک صنعتی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه 27 واحد و طرح بعد از وقوع زلزله درخواست دریافت تسهیلات داشته‌اند افزود: با وجود مشکلات بسیار در راستای ضمانتنامه‌های بانکی این واحدها مشکل ضمانت آن‌ها از طریق صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع ‌کوچک رفع شد.

وی با بیان اینکه برای ضمانت‌نامه 25 واحد آسیب‌دیده در قالب حجم چند هزار صفحه‌ای درخواست داده شده است گفت: به دنبال مصوبه‌ای مبنی بر تسهیل در پذیرش ضمانت‌ برای واحدها و طرح‌های صنعتی آسیب‌دیده در زلزله سال گذشته 20 ضمانت‌نامه با مجموع اعتبار 11 میلیارد تومان دریافت شد.

محمدی با اشاره به اینکه ضمانت‌نامه‌ها به پست‌بانک ارجاع داده شده است افزود: از 30 واحد آسیب‌دیده 17 واحد و طرح با اشتغالزایی 210 نفر به طور مجدد به بهره‌برداری رسیده است که تمام این افراد نیز تحت پوشش بیمه هستند.

وی با بیان اینکه بسیاری از واحدها نیز موقعیتی بهتر از زمان قبل از وقوع زلزله به دست آورده‌اند عنوان کرد: کارخانه آرد شهرک صنعتی سرپل‌ذهاب به عنوان یکی از مهمترین واحدهای موجود بیشترین خسارت را متحمل شد و چون خسارت آن بیش از ظرفیت صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری است 10 میلیارد تومان ضمانت‌نامه از بانک توسعه تعاون برای این واحد صادر شده است.

محمدی با اشاره به اینکه مجموع تسهیلات درخواست داده شده توسط واحدهای آسیب‌دیده شهرک صنعتی سرپل‌ذهاب 20 تا 25 میلیارد تومان است بیان کرد: تاکنون 21 واحد صنعتی با 11 میلیارد تومان معادل 500 تا 700 میلیون تومان برای هر واحد و طرح ضمانت‌نامه صادر شده است.

وی به آوابرداری رایگان در شهرک صنعتی سرپل‌ذهاب توسط شرکت شهرک صنعتی استان اشاره کرد و گفت: در زمان زلزله 15 کانتینر و 80 کانکس برای استقرار و اقامت واحدها به صورت رایگان در اختیار آن‌ها قرار گرفت و آب و برق و زیرساخت‌ها نیز در کوتاهترین زمان ممکن رفع مشکل شد.

محمدی از پرداخت 10 تا 15 میلیون تومان کمک بلاعوض به هر واحد یا طرح صنعتی آسیب‌دیده در زلزله خبرداد و عنوان کرد: براساس دستور وزیر و مصوبه هیئت مدیره صنایع‌ کوچک اقساط زمین تمامی واحدهای موجود در شهرک صنعتی سرپل‌ذهاب اعم از خسارت‌دیده و سالم به مدت سه سال و بدون بهره‌، کارمزد و دیرکرد استمهال می‌شود.

 

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار