رئیس هیات سوارکاری استان کرمانشاه از ورود بخش خصوصی برای احداث مجموعه سوارکاری در کرمانشاه خبرداد.
کد خبر: ۶۵۸۴۵۴
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۹ 23 September 2018

به گزارش تابناک،ستار الماسی ، با بیان اینکه 42 هکتار زمین در مسیر جاده سراب نیلوفر کرمانشاه برای احداث این مجموعه خریداری شده، اظهار کرد: درحال حاضر اقدامات برای اخذ موافقت اصولی اولیه احداث این مجموعه در حال انجام است.

وی ادامه داد: تاپیش از پایان امسال کلنگ احداث اولین مجموعه سوارکاری استان توسط بخش خصوصی به زمین زده خواهد شد.

رئیس هیات سوارکاری استان همچنین با اشاره به وجود حدود چهار هزار راس اسب نژاد کُرد در کرمانشاه، عنوان کرد: از آنجایی که این استان خاستگاه اسب نژاد کرد است، در تلاشیم تا زمینه معرفی بیشتر و حضور این نژاد از اسب را در مسابقات مختلف فراهم کنیم.

وی بابیان اینکه کتاب "انساب اسب کرد" تا پیش از زمستان امسال تدوین خواهد شد، گفت: با تدوین این کتاب تمام اسب های نژاد کرد کرمانشاه دارای شناسنامه شده و حضور آنها در مسابقات رسمی مختلف امکان پذیر خواهد بود.

الماسی همچنین با تاکید براینکه باید در بحث آموزش داوری و مربیگری اسب کرد نیز اقدامات جدی انجام گیرد، گفت: درحال حاضر حتی یک داور کارت دار اسب کرد در کشور نداریم.

وی از پیگیری برای برگزاری کلاس های آموزشی داوری اسب نژاد کرد در کرمانشاه خبر داد و گفت: به فدراسیون اعلام کرده ایم در صورت موافقت با برگزاری کلاس های آموزش داوری اسب نژاد کُرد، این آمادگی را داریم که میزبانی برگزاری این کلاس ها را برعهده بگیریم.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار