رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از تولید سالانه بیش از ۳۶ هزار تن گوشت قرمز در استان خبر داد.
کد خبر: ۶۵۸۰۴۱
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۱ 22 September 2018

به گزارش تابناک،؛خسرو شهبازی به تولید سالانه ۳۶ هزار و ۵۰۰ تن گوشت قرمز در استان اشاره کرد و اظهار داشت:این میزان مازاد بر نیاز استان است و حدود ۳۰۰ هزار راس دام به کشورهای حوزه خلیج فارس صادر می شد که امسال به دلیل ممنوعیت صادرات این امر انجام نشد.

وی افزود:میزان تولید سالانه گوشت مرغ در سطح استان ۶۵ هزار تن است که ۵۰ هزار تن نیاز استان و مابقی مازاد نیاز است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با بیان اینکه در بسیاری از استانهای کشور، گوشت قرمز و سفید تولیدی ما مصرف می شود گفت: به منظور کمک به خانواده های کم در آمد گوشت گرم وارداتی از کشورهای تاجیکستان و استرالیا نیز به فروش می رسد.

وی با اشاره به فروش ۷۰ تن گوشت منجمد با قیمت ۲۹ هزار تومان به ازای هر کیلوگرم افزود: محل های عرضه گوشت متفاوت است اما تعداد این مکان ها را از هشت مرکز به ۳۲ مرکز ارتقا دادیم که بارز ترین این مکان ها، شرکت الغدیر در میدان آزادی است که بیشترین میزان توزیع را انجام می دهد.

شهبازی با بیان اینکه تاکنون ۲۰ تن گوشت از طریق ارشاد اسلامی به هیئات مذهبی داده شده گفت: بر اساس جمعیت شهرستان ها نیز سهمیه توزیع گوشت ابلاغ و توزیع انجام شده است.

وی افزود: حدود ۳۰ درصد گوشت قرمز استان کرمانشاه تولید عشایر است که می تواند نقش مهمی در توسعه دامپروری داشته باشد برهمین مبنا مصوب شده تسهیلات مورد نیاز از محل توسعه روستایی با سود چهار و شش درصد در اختیار عشایر قرار گیرد تا دامپروری را توسعه دهند.

 

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار