کد خبر: ۶۵۶۳۹۹
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۱ 17 September 2018

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سلام پاوه:بهتر است این نوشته را با انصاف آغاز کنیم؛ انصاف این است که شاید دولت و شخص آقای روحانی تنها نهاد و کسانی هستند که می‌توان با هراسِ کمتری به انتقاد از ایشان پرداخت و این خود شایستۀ ستایش است حتی اگر نانی برای خوردن نمانده باشد.آقای روحانی در تازه‌ترین سخنانش […]

پایگاه خبری تحلیلی سلام پاوه:بهتر است این نوشته را با انصاف آغاز کنیم؛ انصاف این است که شاید دولت و شخص آقای روحانی تنها نهاد و کسانی هستند که می‌توان با هراسِ کمتری به انتقاد از ایشان پرداخت و این خود شایستۀ ستایش است حتی اگر نانی برای خوردن نمانده باشد.آقای روحانی در تازه‌ترین سخنانش تأکید کرده که ناامید کردنِ مردم ستمی آشکار و نابخشودنیست و باید مردم را امیدوار نگه داشت و بلکه بر امیدواری آنها افزود. ایشان بهتر می‌دانند که امیدواری با حرف نیست، یعنی حرف زدن تا جایی جواب خواهد داد، پدر خانواده وعده می‌دهد که تا یک ماه آینده برای زن و فرزند لباس نو می‌خرد، یک ماه و دو ماه و چند ماه می‌گذرد، حرف زدن دیگر اثر معکوس می‌گذارد، پدر شرمسار دیرتر به خانه می‌آید که اهل منزل خواب باشند و احتمالا حالا دیگر مادر پنهانی به کار در خانۀ مردم می‌پردازد چون شرمندگی شوهر و افسردگی فرزند را تاب نمی‌آورد.

 

ناامید خواندنِ این مردم صبور و باحیا خود گناهی آشکار است، آنها هشت سال جنگ تحمیلی را امیدوارانه و با شجاعت پشت سر گذاشتند، جنگی تا اکنون و امروز در خانه‌های بسیاری مانده، هنوز مادرانی چشم‌انتظار فرزندانشان هستند و هنوز شهیدانی(جانبازان) هستند که بیش از سی سال است در حالیکه رو به آسمان دارند(چون نمی‌توانند به پهلو بخوابند) امیدوارند خبرهای خوش از صدا و سیما بشنوند و مردم را در رفاه و آرامش ببینند و آنگاه با قلبی آرام به یارانِ شهیدشان بپیوندند.

خدای امیدواران در کلامِ شکوهمندش فرموده که: « جز مردمانِ ناسپاس کسی از رحمت خدا ناامید نخواهد شد.» و مردمان سرزمینِ ما هرگز ناسپاس نبوده‌اند، پس از آن جنگ نابرابر این همه سال فشار و تحریم را تحمل کرده‌اند و صورتشان را با سیلی سرخ نگه داشته‌اند چون به لطف و رحمتِ الهی امیدوار بوده‌اند و امروز و همچنان به لطفِ حضرتش امیدوارند. مردم ناامید نیستند، نگران هستند چون دولتشان حتی در کنترل قیمت‌ها ناتوان است و هر روز و هر ساعت و هر لحظه قیمت‌ها تغییر می‌کند(افزایش‌های جانکاه و گاه کاهش‌های ویرانگر).

گرچه برخی تحلیلگران می‌گویند دولت خود عمداً دلار را بالا میبرد و بر قیمت کالاها می‌افزاید! مردم از سیاست‌های دولت بی خبر هستند، دولت یا چیزی نمی‌گوید یا آنچه می‌گوید با آنچه اتفاق می‌افتد نقطۀ مقابلِ همند. شاید بزرگترین اشتباهِ دولت این بود که همۀ امیدش را خرجِ برجام کرد، همۀ تخم‌مرغ‌ها در سبدِ برجام گندید، گرچه باز دولت می‌گوید اگر برجام نبود ما بیچاره شده بودیم! شاید اگر اقتصاد مقاومتی و برجام با هم پیش می‌رفتند امروز وضعیت چنین نبود اما افسوس! که اقتصاد مقاومتی در حد یک ستاد باقی ماند چه آنکه حتی اگر معنای اقتصاد مقاومتی ریاضت اقتصادی باشد بسیار بهتر از تشویش بازار و فشار و نگرانی و پریشانی حاصل از آن است. خرج کردنِ همۀ امید در بارگاهِ برجام سبب شد که اقتصاد مقاومتی هم دیگر قابل اجرا نباشد. بازی برد_برد بازی باخت در باخت شد؛ آن سبو بشکست(اقتصاد مقاومتی)، وآن پیمانه ریخت(برجام).

حال که آقای روحانی مغزِ دولتِ تدبیر و امید است دست‌کم خود گامی مهم در جهت امیدبخشیدن به مردم بردارد و خیلی شفاف اعلام کند که قیمت‌ها حداقل در یک سال آینده چگونه می‌شود، به این ترتیب مردم خواهند دانست که در یک سال آینده چه می‌توانند بخرند و چه نمی‌توانند بخرند، اگرچه وزارتخانه‌های مهم اقتصادی ظاهراً رها شده‌اند اما مردم همچنان امیدوار به صداقت و شفافیت هستند، به دیگر سخن شما فقط صادق و شفاف باشید مردم خود امیدوارانه برای زندگی تدبیر می‌کنند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار