معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه از تشدید نظارت بر ذبح دام و قربانی در ایام ماه محرم و خصوصا روزهای تاسوعا و عاشورا خبر داد.
کد خبر: ۶۵۶۳۵۲
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۴ 17 September 2018

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا،دکتر علیرضا امیری ، با اشاره به فرارسیدن ماه محرم و افزایش قربانی دام، اظهار کرد: در این ایام نظارت‌های دامپزشکی نیز به منظور مقابله با گسترش بیماری‌های مشترک بین انسان و دام افزایش خواهد یافت.

وی از آمادگی کشتارگاه‌های استان برای پذیرش رایگان ذبح دام خبر داد و افزود: حتی اگر افراد امکان انتقال دام به کشتارگاه را ندارند، کارشناسان دامپزشکی آماده هستند تا بر شیوه ذبح دام در خارج از کشتارگاه نظارت و لاشه را بررسی کنند.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه از افرادی که در این ایام اقدام به ذبح دام می‌کنند درخواست کرد حتما از وسایل ایمنی استفاده کنند و برای پیشگیری از وقوع بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو، از تماس با ترشحات بدن دام و خون آن خودداری کنند.

امیری با اشاره به رسمی که برخی هیات‌ها دارند و گوسفند را جلوی پای عزاداران هیات ذبح می کنند، افزود: این کار و پراکنده کردن خون و ترشحات دام در خیابان بسیار اشتباه است.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه برخی افراد حتی عادت دارند با پای برهنه روی خون ریخته شده دام راه بروند که این کار بسیار خطرناک است و در صورت وجود زخم کوچک بر روی پا، خطر ابتلا به تب خونریزی دهنده کریمه کنگو را ایجاد می‌کند.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه به برخی عادات اشتباه دیگر مانند نگه داشتن کارد ذبح کردن دام در دهان و یا فوت کردن در پوست بدن دام به منظور تسهیل در جدا کردن پوست اشاره کرد که بسیار خطرناک است.

امیری گفت: خانواده‌ها نیز هنگام دریافت گوشت قربانی حتما آن را 24 ساعت در دمای یخچال نگهداری کنند و از دست زدن به گوشت خودداری کنند.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار