شهدای گمنام و جاوید اثر جنگ تحمیلی امروز بر دوش مردم مازندران از شهرستان سوادکوه قدم به این استان گذاشتند.
کد خبر: ۶۵۵۹۹۳
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۲ 16 September 2018

ایرنا، استقبال مردم و مسئولان استان شهیدپرور مازندران در نخستین ایستگاه های استقبال از مهمانان سبکبال آسمانی، در شهرستان سوادکوه (پل سفید و زیراب) در میان پیوندی از اشک و عزا بود، تا مازندران در فضای عزای حسینی با ورود این شهدا خاطره ای از عشق عاشورایی و کربلای حسینی به خود بگیرد.
پیکر 9 تن شهید گمنام و جاوید اثر جنگ تجمیلی با اسقبال مردم شهر پل سفید و زیرآب از مسیر جاده فیروزکوه وارد استان مازندران شد تا پس از استقبال، برای برگزاری مراسم عصر وداع به حسینیه سپاه شهرستان بابل منتقل و مراسم معنوی با حضور مردم ولایتمدار و شهیدپرور این شهرستان برگزار شود.
پیکر این شهیدان امشب به شهر ساری منتقل می شوند و فردا دوشنبه ساعت 9 صبح از میدان شهدای این شهر تا گلزار شهدای امامزاده یحیی (ع) ساری تشییع می شود.
براساس برنامه ریزی های انجام شده پیکر یکی از شهدا در قائمشهر و 2 شهید در شهر شیرود ، 2 شهید در تنکابن و 2 شهید نیز در دانشگاه آزاد اسلامی نکا به خاک سپرده می شوند.
پیکر 2 شهید دیگر نیز به ستاد مرکزی سپاه کشور در تهران باز خواهند گشت.
شهید گمنامی که قرار است در حوزه محمدیه قائمشهر خاکسپاری شود ، 18 ساله است و در عملیات رمضان در شرق بصره به شهادت رسید.
2 شهید گمنام نیز که در دانشگاه آزاد نکا تدفین می شوند به ترتیب 25 و 18 ساله هستند که در عملیات والفجر 8 منطقه عملیاتی ام الرصاص و عملیات رمضان در شرق بصره به شهادت رسیدند.
همچنین 2 شهید گمنام 21 و 25 ساله که در عملیات های کربلای 6 در سومار و کربلای چهار در ام الرصاص به شهادت رسیدند در شهر تنکابن دفن خواهند شد.
شهرستان شیرود نیز میزبان 2 شهید گمنام است که 24 و 20 ساله می باشند و در عملیات های والفجر 8 و کربلای 4 به درجه شهادت نائل آمدند.
تاکنون 310 شهید گمنام در 105 نقطه استان مازندران خاکسپاری شده‌اند که با ورود این تعداد از شهدا ، مازندران میزبان 317 شهید گمنام خواهد شد.
مازندران 10 هزار و 400 شهید تقدیم نظام جمهوری اسلامی کرده است که بیشتر این شهدا در لشکر عملیاتی 25 کربلا خدمت کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار