سرپرست اداره دامپزشکی شهرستان کرمانشاه از شهروندان خواست گوشت قرمز، گوشت چرخ کرده، گوشت مرغ و فرآورده های خام دامی را حتما از مراکز مجاز تهیه کنند.
کد خبر: ۶۵۵۹۱۶
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۱ 16 September 2018

به گزارش تابناک به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه؛ دکتر صیاد غلامی تاکید کرد که گوشت قرمز باید مهمور به مهر دامپزشکی باشد و از چرخه بهداشتی کشتارگاه وارد مراکز عرضه شده باشد.
او تصریح کرد: هرگونه عرضه گوشت خارج از چرخه کشتار مشمول برخوردهای سخت دامپزشکی و تشکیل پرونده قضایی خواهد شد.

وی یادآوری کرد: گوشت هایی که خارج از شبکه بهداشتی و مجاز کشتارگاه عرضه می شود ممکن است بهای پایین تری داشته باشد اما تهدید جدی برای سلامت مردم ‌محسوب می شود زیرا دامپزشکی امکان هیچ گونه نظارت بهداشتی و شرعی بر این گوشت ها را ندارد.

وی اضافه کرد: یکی از راه های ابتلا به بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو خرید و مصرف گوشت کشتار غیرمجاز است‌ و از این رو ما از مردم می خواهیم گوشت را از مراکز مجاز خریداری کنند.

او گفت: مردم باید توجه کنند گوشت قرمز می بایستدارای برچسب سلامت دامپزشکی باشد و گوشت مرغ نیز در بسته بندی با تاریخ تولید و انقضاء عرضه شود.

سرپرست شبکه دامپزشکی کرمانشاه همچنین با بیان اینکه عرضه گوشت از پیش چرخ شده تخلف است، گفت: گوشت باید حتما در حضور مشتری چرخ شود.

دکتر غلامی با بیان اینکه دامپزشکی نیز در تمام ساعات شبانه روز تلاش می کند امنیت غذایی را برای مردم تامین کند، تصریح کرد: شهروندان هم می توانند هرگونه انتقاد، پیشنهاد و شکایت را با تلفن 1512 و یا سامانه پیامکی 100010001512 با دامپزشکی در میان بگذارند.

او مقابله با بیماری های استراتژیک دامی و نظارت بر بهداشت عمومی را از وظایف اصلی دامپزشکی برشمرد و عنوان کرد: در بخش نظارت بر بهداشت عمومی که به صورت مستقیم با سلامت مردم در ارتباط است هیچ گونه مماشاتی نداریم و با هرگونه تخلف به شدت برخورد خواهیم کرد.

سرپرست اداره دامپزشکی شهرستان کرمانشاه در ادامه از کشف و ضبط یک تن و 50کیلوگرم گوشت و فرآورده خام دامی ناسالم در هفته اخیر خبر داد و گفت: این کشفیات اغلب مربوط به کشتار غیرمجاز دام بوده است.

دکتر غلامی همچنین افزود: در این راستا 2 باب قصابی متخلف نیز با دستور مقام قضایی در شهرستان کرمانشاه تعطیل شد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار