مدیرکل بیمه سلامت کرمانشاه، با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون بالغ بر ۲۲۰ میلیارد تومان اعتبار به بیمه سلامت استان تخصیص داده شده، اظهار داشت: ۵۵ درصد این رقم نقدی و مابقی اوراق بوده است.
کد خبر: ۶۵۵۷۲۴
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۰ 15 September 2018

به گزارش تابناک به نقل از ایرنا،کیومرث مظفری  گفت: با این اعتبار طلب مراکز دولتی دانشگاهی تا پایان خرداد به صورت کامل تسویه شده، تیر ماه به صورت علی الحساب پرداخت شده و بدهی مرداد با اعتباری که به زودی جذب می شود علی الحساب پرداخت خواهد شد.

وی با بیان اینکه بدهی بیمه سلامت به داروخانه ها تا پایان اردیبهشت جاری تسویه شده است، ادامه داد: همچنین بدهی بیمه سلامت به پزشکان در سال گذشته نیز به صورت کامل تسویه شده و تا اردیبهشت جاری هم پرداخت شده است.

وی از استقرار نظام الکترونیک در بیمارستان ها به عنوان دغدغه اصلی بیمه سلامت یاد کرد و افزود: تحقق این امر مقدمه حذف دفترچه های درمانی است که اجرای آن از ابتدای مهر الزامی شده و هم اکنون در مرحله آزمایشی به سر می برد.

مظفری اظهار داشت: از ابتدای مهر ، سامانه استحقاق سنجی در مراکز دانشگاهی الزام شده تا بیمار احتیاجی به دفترچه نداشته باشد.

وی افزود: در چنین شرایطی بیمار با شماره ملی به پذیرش مراجعه می کند که اگر بیمه شده ما باشد پذیرش خواهد شد و از خدمات بهره مند می شود و اگر بیمه شده سایر سازمان ها باشد هم پوشانی رفع می شود و صاحب یک دفترچه بیمه می شود.

مدیرکل بیمه سلامت کرمانشاه یادآور شد، سامانه 1666 به صورت شبانه روز پاسخگو است و متقاضیان برای هرنوع سوال، ابهام، شکایت می توانند با این شماره تماس بگیرند که الگوی مناسبی برای احترام به حقوق شهروندی است.

هم اکنون یک میلیون و 130 هزار نفر از جمعیت استان کرمانشاه که بیش از 60 درصد جمعیت را شامل می شود ، زیرپوشش بیمه سلامت قرار دارند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار