فیلم چشمان بیدار بمو برای خانواده‌های شهدا و پیشکسوتان عرصه دفاع مقدس امروز در سینمای آزادی کرمانشاه اکران خصوصی شد.
کد خبر: ۶۵۵۷۱۹
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۷ 15 September 2018

به گزارش تابناک به نقل ازخبرگزاری تسنیم از کرمانشاه، دوران دفاع مقدس سرشار از صحنه‌های ایثار شهدا، استقامت و پایمردی آزادگان، از خودگذشتگی جانبازان، مقاومت رزمندگان و همدلی و همراهی خانواده‌های رزمندگان است که نقطه اوج این صحنه‌ها در شهادت رزمندگان قرار دارد و در این میان شهدای «اطلاعات عملیات» گمنام‌ترین، فداکارترین و زحمتکش‌ترین شهدا هستند.

فیلم چشمان بیدار بمو که به‌زندگی شهید جواد زنگنه می‌پردازد سرگذشت جوانی است که در عرصه گمنامی پرده‌های حجاب ملکوت را بر خود گشوده و به لقا دوست رسید؛ شهید اطلاعات نیروی زمینی سپاه که با چشمان همیشه بیدار صحنه‌های نبرد را درنوردید تا وجب به وجب خاک وطن از چنگال مزدوران استکبار جاهی آزاد شود.

این فیلم امروز در سینمای آزادی کرمانشاه با حضور سرداران گرانقدر هشت سال دفاع مقدس به نمایش درآمد و این پیام را به جامعه هنرمند کرمانشاهی می‌رساند که کار بسیار حساس در این برهه از زمان بر عهده آنان گذاشته شده و حضور افرادی که یادگاران هشت سال دفاع مقدس هستند همچون سردار جانباز آسیابانی که افتخار دفاع از حرم اهل بیت(ع) را دارد نشان دهنده فاخر بودن این فیلم است.

فرمانده قرارگاه نجف اشرف نیروی زمینی سپاه در مراسم اکران خصوصی چشمان بیدار بمو با خیر مقدم به مسئولان، خانواده شهدا و پیشکسوتان عرصه دفاع مقدس استان اظهار داشت: در طی دفاع مقدس صحنه‌های بسیار زیبا و جانفشانی و فداکاریهای زیادی از شهدا را ناظر بوده‌ایم که هریک از این صحنه‌ها می‌تواند یک اثر هنری خلق کند، اما توفیقات ما در این عرصه متناسب با آنچه که در واقعیت جنگ اتفاق افتاده نبوده است.

سردار محمدنظر عظیمی با بیان اینکه برای ادامه مصاف با دشمنان خدا نیازمند استفاده از تجریبات زمان جنگ هستیم، گفت: دفاع مقدس دارای ابعاد بسیاری است که هر چه زمان بگذرد، در حوادث روزگار این ابعاد روشن‌تر می‌شود بنابراین باید به این سرمایه بزرگ و گنجینه ارزشمند توجه کرده و قدر دفاع مقدس را بدانیم و به آموزه‌های آن عمل کنیم زیرا عمل به آموزه‌های دفاع مقدس سبب خروج از مشکلات پیش رو در زمینه اقتصادی خواهد شد.

وی با بیان اینکه باید با استفاده از زبان هنر، از گنجینه فرهنگ، ایثار و شهادت بهره‌مند شویم، گفت: کاری که هنرمندان انجام دادند و دلسوزی، تلاش و اخلاصی که در حین انجام این کارداشتند یک قطره‌ای از فداکاری‌های شهدا در دوران دفاع مقدس است.

مسئول قرارگاه رسانه‌ای بسیج غرب کشور نیز در این مراسم با اشاره به ساخت فیلم چشمان بیدار بمو توسط یکی از کارگردانان مطرح کشور، اظهار داشت: فیلم دفاع مقدسی چشمان بیدار بمو راجع به زندگی سردار شهید جواد زنگنه است که قرارگاه رسانه‌ای بسیج غرب کشور به عنوان مجری و تهیه کننده طرح با حمایت‌ قرارگاه نجف اشرف آن را به اتمام رساند.

فرهاد نوری مقدم با بیان اینکه برای ساخت این فیلم دو سال کار تحقیقی و پژوهشی انجام شده است، عنوان کرد: بیشتر سکانس‌های این فیلم براساس واقعیت ساخته شده و 160 هنرمند در بخش‌های مختلف برای ساخت این فیلم همکاری کردند و فیلم‌نامه حدود 15 بار بازنویسی شد که صفر تا صد ساخت این فیلم توسط هنرمندان کرمانشاه انجام شده است.

مسئول قرارگاه رسانه‌ای بسیج غرب کشور با اشاره به اینکه این طرح تبدیل به یک سریال 7 قسمتی شده و از شبکه استانی مرکز کرمانشاه و شبکه‌های سراسری پخش خواهد شد، عنوان کرد: براساس مساعدت سردار بهمن ریحانی، فرمانده سپاه حضرت نبی‌اکرم(ص) استان کرمانشاه، این طرح تبدیل به یک سریال شده که زمان پخش آن نیز در هفته دفاع مقدس خواهد بود.

کارگردان فیلم چشمان بیدار بمو با اشاره به اینکه در این فیلم زندگی سردار شهید جواد زنگنه به تصویر کشیده است، اظهار داشت: شهید جواد زنگنه علاوه بر اینکه جانش را در راه انقلاب، کشور و خدا فدا کرد، آبرو و حیثیت خودش را هم تقدیم انقلاب اسلامی کرد که برای ما از اهمیت بسیار بالایی برخوردار بود که توانستیم معرفت این شهید را به لطف خدا به تصویر بکشیم.

کاظم معصومی با اشاره به اینکه هدف از ساخت فیلم نشان دادن الگوی مناسب برای نسل جوان است، گفت: در این فیلم یک پاسدار با ایمان که اعتبار بسیار زیادی در محل، خانواده و آشنا دارد اما برای حفظ آرمان‌های انقلابی خود علاوه بر اینکه از جان و مال خود می‌گذرد از آبروی خود نیز می‌گذرد که این درس بسیار بزرگی برای جوانانی است که می‌خواهند راه شهدا را ادامه بدهند.

معصومی با بیان اینکه استان کرمانشاه دارای شهدای شاخص و گمنامی است که باید با هنرمندی زندگی همه آنها را به تصویر کشید، گفت: این فیلم دارای پیام‌های زیادی برای نسل آینده است و مسئولان باید به فیلم‌های دفاع مقدس توجه بسیار زیادی داشته باشند، زیرا که اینها گنجینه‌های ما هستند و باید این گنجینه‌ها را به نسل جوان انتقال دهیم.

چشمان بیدار بمو، چشمان بیدار زن و مرد ایران اسلامی است که امروزه در این برهه زمانی می‌تپد، امروز 9800 گل پرپر شده کربلای کرمانشاهی نماینده‌ای را به ما معرفی کرد؛ «شهید جواد زنگنه» که ما با دیدن تصویر و عکس این شهید، باید تلاش کنیم عکس اعمال این شهید بزرگوار را انجام ندهیم و همواره در صراط مستقیم انقلاب اسلامی قدم برداریم و حامی ولایت بوده و ایران اسلامی را روزبه‌روز سرافرازتر از قبل به دنیا معرفی کنیم.

 

 

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار