معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه گفت: زیرسازی قطار کرمانشاه به اسلام‌آباد غرب در حال انجام است و ۶۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
کد خبر: ۶۵۵۷۱۸
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۵ 15 September 2018

به گزارش تابناک به نقل از تسنیم،مهرداد سالاری ، اظهار داشت: از کرمانشاه تا خسروی براساس طرح 263 کیلومتر مسیر وجود دارد که به قصرشیرین و بازارچه‌های مرزی وصل و از طرفی ارتباط بین استان کرمانشاه با کشور عراق ایجاد می‌شود و این ارتباط بین‌المللی بسیار حائز اهمیت است.

وی با اشاره به اینکه پیمانکار این طرح قرارگاه خاتم است عنوان کرد: اکنون حدود 300 میلیارد تومان برای آن هزینه شده و پیشرفت فیزیکی زیرسازی قطار کرمانشاه به اسلام‌آباد غرب 62 درصد است.

سالاری با بیان اینکه کار ایجاد ریل و خط ریلی بسیار پرهزینه است گفت: در سفر ریاست جمهور به استان کرمانشاه 1000 میلیارد تومان اعتبار برای راه‌آهن کرمانشاه در سال 97 تا 99 تصویب شد و این اعتبار شبکه ریلی را تا اسلام‌آباد غرب متصل می‌کند.

وی با اشاره به اینکه هر کیلومتر بزرگراه بین دو تا سه میلیارد تومان و هر کیلومتر شبکه ریلی و تجهیز آن بین 12 تا 15 میلیارد تومان هزینه به دنبال دارد افزود: از 12 اردیبهشت هر هفته سه قطار از کرمانشاه حرکت می‌کند.

سالاری با بیان اینکه یکی از زیرساخت‌های توسعه در هر منطقه‌ای ارتباطات است گفت: این ارتباطات شامل شبکه‌های جاده‌ای، فرودگاه‌ها و شبکه ریلی است و دلیل استقبال و اصرار استان کرمانشاه برای راه‌اندازی شبکه ریلی همین موضوع است.

وی با اشاره به اینکه شبکه ریلی دو نقش جابه‌جایی ایمن مسافر و جابه‌جایی بار را به عهده دارد افزود: جابه‌جایی بار از طریق شبکه ریلی به صورت خیلی ارزان انجام می‌شود و استان کرمانشاه که مرکزیت منطقه غرب کشور است و خدمت‌رسانی به استان‌های همجوار و مبادلات تجاری با عراق را به عهده دارد شبکه ریلی آن می‌تواند نقش مؤثری برای تجار داشته باشد.



منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار