رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: پیش‌بینی می‌شود در سال زراعی جاری ۹۰۰۰ تن آفتابگردان آجیلی و روغنی در استان تولید شود.
کد خبر: ۶۵۵۷۱۳
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۰ 15 September 2018

به گزارش تابناک به نقل از تسنیم،خسرو شهبازی  با اشاره به اینکه سالانه بالغ بر 5000 هکتار از اراضی استان به کشت آفتابگردان آجیلی اختصاص می‌یابد اظهار داشت: عمده کشت آفتابگردان آجیلی استان در شهرستان‌های سنقر و کلیایی و صحنه است و پیش‌بینی می‌شود 8500 تن از این آفتابگردان در استان تولید شود.

وی با بیان اینکه آفتابگردان آجیلی درآمد مناسب و اقتصادی برای کشاورزان دارد عنوان کرد: همین موضوع سبب تمایل کشاورزان به کشت آفتابگردان آجیلی شده است.

شهبازی با اشاره به اینکه از سال 95 کشت آفتابگردان روغنی نیز در استان شروع شده است گفت: در همین سال با تأکید بر امکان برداشت مکانیزه نوع روغنی و شرایط مساعد شهرستان اسلام‌آباد غرب برای نخستین بار آفتابگردان روغنی از ارقام هیبرید وارداتی اسکار و فانتزیا در سطح 48 هکتار کشت شد.

وی افزود: در سال گذشته سطح آفتابگردان روغنی به 83 هکتار به طور عمده در کشت دوم افزایش یافت و در سال زراعی 96 -97 امکان کشت زود هنگام این محصول با تدارک 560 کیلوگرم بذر هیبرید رقم اسکار یارانه دار در اسفندماه 96 مورد توجه قرار گرفت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: بذور مورد نیاز کشت از رقم هیبرید هایسان به مقدار 1900 کیلوگرم تدارک دیده شد.

شهبازی با اشاره به اینکه آفتابگردان روغنی در اراضی دشت شیان در سطح 300 هکتار از این اراضی کشت شده است بیان کرد: مزارع از وضعیت مطلوبی برخودار بوده که در راستای توسعه این کشت تمامی سطح ابلاغی افتابگردان روغنی استان به میزان 300 هکتار محقق شد.

وی افزود: پیش‌بینی می‌شود از سطح فوق الذکر حدود 600 تن آفتابگردان روغنی تولید شود و در این راستا مکاتبات جهت تأمین دستگاه هد برداشت الگویی با مجری دانه‌های روغنی انجام شده است.

 

 

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار