استان کرمانشاه هنوز از داشتن اداره کل راه‌آهن به منظور رسیدگی به مشکلات این بخش بی‌بهره است و شرایط نامناسب ایستگاه راه‌آهن سبب ناامیدی مردم شده است.
کد خبر: ۶۵۵۷۰۹
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۷ 15 September 2018

به گزارش تابناک به نقل از تسنیم،، شنیده شدن سوت قطار انتظار 30 ساله مردم کرمانشاه را پایان بخشید اما شرایط نامناسب ایستگاه راه‌آهن کرمانشاه سبب ناامیدی مردم شده است که بخشی از این مشکلات را می‌توان به نبود مدیریت مستقر در کرمانشاه مرتبط دانست.

عدم تعبیه تابلوهای راهنما، نبود سیستم سرمایشی و گرمایشی مناسب، نبود سیستم اطلاع‌رسانی برای اعلام زمان حرکت قطارها، عدم تکمیل سیستم روشنایی و فضای سبز از جمله مشکلاتی است که سبب نارضایتی مسافران در ایستگاه راه‌آهن کرمانشاه شده است.

یکی از شهروندان کرمانشاهی با اشاره به اینکه بیشتر قسمت‌های ایستگاه راه‌آهن کرمانشاه هنوز به بهره‌برداری نرسیده است, اظهار داشت: نواقصی در فضای ایستگاه وجود دارد که هنوز هم در حال رفع شدن است و با گذشت 6 ماه از افتتاح ایستگاه این قسمت تکمیل نیست.

شهروند دیگری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم با اشاره به اینکه هیچ وسیله‌ای برای حمل بار در ایستگاه قطار کرمانشاه وجود ندارد, گفت: هیچ چرخ‌دستی و وسیله‌ای برای جابه‌جایی بار در این ایستگاه وجود ندارد و مسافران باید وسایل و چمدان‌ها را در مسافت طولانی حمل کنند.

دیگر شهروندان از نبود بوفه برای تأمین اقلام خوراکی مسافران و همراهان آنها, وجود دستفروش‌ها, کمبود تجهیزات و امکانات سالن انتظار ایستگاه راه‌آهن کرمانشاه گلایه کردند که این موارد از عدم تکمیل ایستگاه راه‌آهن کرمانشاه بعد از گذشت 6 ماه نشان دارد.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن منطقه اراک که مدیریت راه‌آهن کرمانشاه را نیز برعهده دارد در رابطه با این مشکلات گفت: شرکت راه‌آهن تنها بهره‌برداری این مجموعه است و این ایستگاه تحویل موقت شده و نواقصاتی دارد که از طریق پیمانکار باید رفع شود.

جلال‌الدین کوکنار با بیان اینکه ایستگاه راه‌آهن کرمانشاه برای هر بخش از جمله سیستم سرمایشی و گرمایشی دارای یک پیمانکار خاص است, گفت: پیمانکاران به دلیل مشکلات اقتصادی یا عدم پرداخت صورت وضعیت دچار مشکلاتی شدند که با پیگیری‌های انجام شده نواقص در حال رفع است.

وی با اشاره به اینکه مشکلاتی در زمینه تابلوهای راهنما، سرویس بهداشتی و بوفه در ایستگاه راه‌آهن کرمانشاه وجود دارد, افزود: این فعالیت مراحل قانونی دارد و به طور مثال راه‌اندازی بوفه در ایستگاه نیازمند معرفی‌نامه از سازمان‌های مختلف است.

معاون عمرانی استانداری کرمانشاه نیز در این رابطه گفت: یک دعوای داخلی بین دو معاونت ساخت و بهره‌برداری وزیر در بخش راه‌آهن وجود داشت و چندین بار موضوع بهره‌برداری راه‌آهن کرمانشاه مطرح شد اما در عمل اتفاق نمی‌افتاد و جلسات متعددی برگزار شود که در نهایت راه‌آهن کرمانشاه افتتاح شد.

مهرداد سالاری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه، عنوان کرد: سیاست شرکت راه‌آهن ایران به عنوان بهره‌بردار این است که تا زمان آموزش نیروها و آماده‌سازی آن‌ها ارائه خدمات به یکی از ایستگاه‌های دیگر در سایر استان‌ها واگذار می‌شود و اکنون استان کرمانشاه تحت نظر استان مرکزی سرویس‌دهی می‌شود.

وی با اشاره به پیگیری برای راه‌اندازی اداره کل راه‌آهن کرمانشاه گفت: برای راه‌انداری این اداره قول‌های مساعدی داده شده و در صورت راه‌اندازی به طور قطع خدمت‌رسانی و سرویس‌دهی به سهولت انجام می‌شود.

سالاری افزود: باید قبول کرد مسئول یک استان نمی‌تواند تمام زمان خود را صرف استان‌های دیگر و رفع نواقص کند بنابراین ایجاد شرکت راه‌آهن کرمانشاه ضروری است و امید داریم به زودی ایجاد شود و دستور وزیر نیز دریافت شده است.

وی با اشاره به اینکه با ایجاد شرکت راه‌آهن در کرمانشاه برخی فازهای خدماتی آغاز می‌شود, گفت: ضرورت وجود مراکز اقامتی، ارتباط پایه بین فرودگاه، راه‌آهن و ترمینال، راه‌اندازی بلیت واحد از جمله برنامه‌های ما برای راه‌آهن کرمانشاه است.

معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه بیان کرد: به دنبال افزایش خطوط هستیم اما با توجه به شرایط تحریم و وضعیت نامناسب اقتصادی وزارت راه و شهرسازی امکان تأمین واگن وجود ندارد اما هموطنان می‌توانند اکنون در ایستگاه اراک، تهران و مشهد پیاده شوند.

سالاری افزود: قیمت بلیت قطار کرمانشاه به مشهد در شرایط کنونی برای هر نفر در کوپه چهار نفره 180 هزار تومان و در کوپه 6 نفره 160 هزار تومان است و در مهر ماه قیمت این بلیت‌ها به ترتیب به 145 هزار تومان و 92 هزار تومان کاهش می‌یابد.

معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه بیان کرد: قیمت بلیت کرمانشاه به تهران اکنون 80 هزار تومان و در مهر ماه به 65 هزار تومان کاهش می‌یابد.

وی با اشاره به اینکه بخش مسافری شبکه راه‌آهن کرمانشاه از ابتدای امسال به بهره‌برداری رسید, عنوان کرد: در بخش باری طی چند هفته گذشته محصولات شرکت نفت کرمانشاه توسط این واگن‌ها در حال بارگیری است و به جنوب کشور و مقاصد دیگر حمل می‌شود.

معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه افزود: شرکت‌های خودروسازی سایپا و ایران خودرو اعلام آمادگی کرده‌اند و اکنون در محل ایستگاه بار در حال تعبیه سکوهای بارگیری و تخلیه هستند و صادرکنندگان نیز بار خود را از طریق شبکه ریلی به استان کرمانشاه منتقل و تا مرز به وسیله کامیون جابه‌جا می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه طی نشست‌هایی با وزیر راه بر ایجاد شبکه‌های ریلی از مراکز تولید به راه‌آهن تأکید شده است گفت: پتروشیمی، منطقه ویژه اسلام‌آباد غرب، مرز، منطقه آزاد قصرشیرین و بندر خشک در استان کرمانشاه برای این منظور وجود دارد.

امید داریم اداره کل و ایستگاه راه‌آهن کرمانشاه نه به سرعت راه‌اندازی قطار بلکه با سرعت بسیاری بیشتری همچون سایر استان‌ها رضایت مسافران و همشهریان را جلب کند.

 

 

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار