کارشناس مسئول بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه گفت: با توجه به خطر تهدید سلامتی مردم و سوءاستفاده عده‌ای، خرید ظروف یکبار مصرف نذری از مراکز عرضه معتبر ضروری است.
کد خبر: ۶۵۵۷۰۴
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۲ 15 September 2018

به گزارش تابناک به نقل از مهر،بهمن خدادایان اظهار داشت: با فرا رسیدن ماه محرم و ایام اربعین جلسات متعددی در فرمانداری برگزار شده، نظارت ها آغاز و جلسات آموزشی برای گروه های مختلف و روسای موکبها به ویژه در زمینه توزیع نذری برگزار شده است.

وی افزود: در توزیع مواد نذری باید به تاریخ تولید مواد اولیه به ویژه در حجم بالا توجه شود همچنین محل نگهداری و فرآوری نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

کارشناس مسئول بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه با توصیه به الزام رعایت بهداشت فردی افرادی که آش و نذری طبخ می کنند گفت: تا جایی که ممکن است نباید از ظروف یک بار مصرف استفاده شود بلکه باید از قابلمه و کاسه برای توزیع نذر استفاده کرد.

وی با بیان اینکه درصورت ضرورت نیز باید از ظروف مناسب یکبار مصرف استفاده شود افزود: اگر جایی مجبور به استفاده از ظروف یکبار مصرف شدند از ظروف با پایه گیاهی استفاده کنند که قیمت آن شاید اندکی گران تر باشد اما ارزش بهداشتی بالایی دارد.

خدادادیان عنوان کرد: در استفاده از ظروف یک بار مصرف توجه شود که این ظروف دارای با بسته بندی مشخص و آرم سیب بهداشت، دارای تاریخ مصرف مشخص باشد و فله ای نباشد.

وی با تاکید بر لزوم خرید از مراکز عرضه معتبر افزود: عده ای سودجو، نایلون را ذوب و یکبار مصرف تولید می کنند و آن را قیمتی نازل به فروش می رسانند در حالی که برای سلامت مردم بسیار خطرناک است.

کارشناس مسئول بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه گفت: همچنین باید در تهیه شربت از آب سالم لوله کشی استفاده شود و از آب های مانده در تانکر استفاده نشود.

 

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار