فیلم "چشمان بیدار بمو" برای خانواده شهدا و پیشکسوتان عرصه دفاع مقدس در کرمانشاه اکران خصوصی شد.
کد خبر: ۶۵۴۹۵۱
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۹ 13 September 2018

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا منطقه کرمانشاه، سردار محمدنظر عظیمی فرمانده قرارگاه نجف اشرف سپاه پاسداران در مراسم اکران خصوصی چشمان بیدار بمو که امروز(22 شهریور) و با حضور تعدادی از مسئولین، خانواده شهدا و پیشکسوتان عرصه دفاع مقدس استان در سینما "آزادی" کرمانشاه برگزار شد، با اشاره به وجود صحنه‌های زیاد فداکاری رزمندگان اسلام در ایام هشت سال دفاع مقدس، گفت: با هریک از این صحنه‌ها می‌توان یک اثر هنری خلق کرد، اما توفیقات ما در این عرصه متناسب با آنچه که در واقعیت جنگ اتفاق افتاده نبوده است.

وی با تاکید بر لزوم توجه بیشتر به دفاع مقدس، افزود: برای ادامه مصاف با دشمنان خدا نیازمند استفاده از تجریبات زمان جنگ هستیم.

عظیمی گفت: باید تا جایی که امکان دارد با استفاده از زبان هنر، از گنجینه فرهنگ ایثار و شهادت استفاده کنیم.

فرمانده قرارگاه نجف اشرف سپاه سپس به ساخت فیلم "چشمان بیدار بمو" اشاره داشت که توسط یکی از کارگردانان خوب کشور و با حضور هنرمندان کرمانشاهی ساخته شده است.

در ادامه فرهاد نوری مقدم تهیه کننده این فیلم نیز با اشاره به فیلم چشمان بیدار بمو، اظهار کرد: برای ساخت این فیلم دو سال کار تحقیقی و پژوهشی انجام شده و عمده سکانس‌های این فیلم بر اساس واقعیت ساخته شده است.

مسئول قرارگاه رسانه‌ای بسیج غرب کشور از همکاری 160 هنرمند در بخش‌های مختلف برای ساخت این فیلم یاد کرد و افزود: این فیلم به کارگردانی "کاظم معصومی" که یکی از کارگردانان خوب کشور است ساخته شد.

به گفته نوری مقدم، صفر تا 100 ساخت این فیلم توسط هنرمندان کرمانشاه انجام شده و فیلمبرداری آن نیز بیش از 35 روز زمان برده است.

وی تاکید کرد: فیلم‌نامه چشمان باز بمو حدود 15 بار بازنویسی شد و در نهایت در سال 96 و در منطقه "تنگ کنشت" فیلمبرداری آن انجام شد.

در این مراسم از تمبر شهید جواد زنگنه نیز رونمایی شد.

 

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار