اولین ایستگاه مطالعه شهری به نام شاعر فقید کرمانشاه استاد "محمد رضا فتاحی" در شهرک الهیه کرمانشاه افتتاح شد.
کد خبر: ۶۵۴۹۵۰
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۵ 13 September 2018

به گزارش تابناک به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه در مراسم افتتاح این ایستگاه که با حضور خانواده استاد فقید محمدرضا فتاحی، مهندس عیساییان شهردار منطقه شش، ابراهیم مرادی رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر، مهدی عبدالمالکی رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری، افشین آزادی رییس حوزه هنری استان کرمانشاه، خانم محمدی معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، جمعی از اهالی فرهنگ و هنر و مدیران شهرداری برگزار شد،بر لزوم توسعه فضاها و سرانه فرهنگی در شهر کرمانشاه تاکید شد.

 

مهندس عیساییان شهردار منطقه ۶ در آیین افتتاح این مجموعه گفت: این ایستگاه مطالعه شهری تنها ایستگاه در کل کشور است که با هدف ارتقاء فرهنگ کتاب و کتابخوانی در حوزه شهری بنا نهاده شده است.

 

وی ادامه داد: قصد داریم در تمام مناطق شهر کرمانشاه با همین هدف ایستگاه های مطالعه شهری تاسیس کنیم چرا که یکی از مهمترین کارکردهای شهرداری ارائه خدمات فرهنگی و اجتماعی است و وظیفه ارتقاء فرهنگ عمومی شهری بر گردن این نهاد غیر دولتی و مردمی می باشد.

وی ابراز کرد: طرح ایستگاه مطالعه در راستای تبیین منویات مقام معظم رهبری در زمینه دسترس ‌پذیرسازی کتاب برای اقشار مختلف مردم، توسعه و ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی، علم‎آموزی و افزایش معلومات عمومی جامعه است.

این مسئول افزود: ایجاد ایستگاه مطالعه در مناطق پررفت و آمد در راستای ارتقای فرهنگ عمومی، افزایش سرانه مطالعه با رویکرد کاهش آسیب‎های اجتماعی اجرا می‌شود.

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار