مدیرکل آموزش فنی وحرفه ای استان کرمانشاه با اشاره به اجرای طرح تکاپو در این اداره کل گفت: طرح توسعه کسب و کار و اشتغال پایدار از جمله برنامه‌های اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان است.
کد خبر: ۶۵۴۸۰۷
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۷:۵۵ 13 September 2018

به گزارش تابناک به نقل از روابط عمومی فنی و حرفه ای کرمانشاه،یاور محمدی در جلسه تبیین جایگاه آموزش در توسعه رشته محوری گردشگری در طرح تکاپو که با حضور کارگزار اشتغال در این طرح و کارشناسان آموزش این اداره کل برگزار شد به برخی ظرفیت‌های استان کرمانشاه در زمینه گردشگری اشاره کرد و اظهار داشت: می‌توان با ارائه آموزش در زمینه گردشگری گام‌های مؤثری در راستای توسعه گردشگری در استان برداشت.

وی با اذعان به اینکه گردشگری یکی از محورهای توسعه استان کرمانشاه به شمار می‌رود تصریح کرد: استان کرمانشاه به سبب داشتن تنوع اقلیمی و داشتن فضاهای گردشگری متعدد پتانسیل جذب گردشگر را دارد لذا می‌توان در این راستا با استفاده از آموزش و ارائه مهارت‌ها در این مسیر حرکت کرد.

مدیرکل آموزش فنی وحرفه ای استان کرمانشاه با اشاره به این مطلب که در استان کرمانشاه ظرفیت‌های آموزشی مناسبی درحوزه گردشگری و صنایع دستی دارد گفت: این استان ظرفیت‌های لازم برای جذب گردشگر را دارا است.

محمدی اظهار داشت: برای اجرای موفق این طرح هماهنگی حداکثری همه طرفهای تأثیرگذار و شناخت آنان از اجزای این طرح امری ضروری است و خواستار تشریح نحوه ی اجرای طرح و ارائه آخرین مطالعات بدست آمده از سوی کارشناس مجری طرح و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی شد.

وی در ادامه گفت: آموزشهای مهارتی که توسط بخشهای دولتی و غیر دولتی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای برنامه ریزی و ‌اجرا می شود، بخش مهمی از اجرای طرح تکاپو است و سعی ما بر این است تا با کسب آگاهی های بیشتر و بر اساس نیازسنجی های صورت گرفته، بخشی از آموزشهای خود را برای نیل به اهداف این طرح مهم اختصاص دهیم.

محمدی با اشاره به ضرورت ارائه آموزش در حوزه گردشگری خاطرنشان کرد: یکی از اهداف طرح توسعه کسب و کار و اشتغال پایدار، توسعه در زمینه گردشگری است چراکه با توسعه گردشگری می‌توان فرصت‌های شغلی برای مردم استان کرمانشاه فراهم کرد.

کارگزار اشتغال طرح تکاپو در این جلسه بر اهمیت آموزش های مهارتی و همکاری آن در طرح تکاپو تأکید کرد و گفت: این طرح با هدف توسعه کسب و کارهای خرد، توانمندسازی کارجویان فاقد مهارت و پایدارسازی مشاغل با همکاری سازمان توسعه صنعتی ملل متحد (یونیدو) اجرا می شود.

علیرضا بیژندی گفت: این طرح درصدد است که با استفاده از ظرفیت های بومی و به کارگیری تجارب سازی بین المللی، برنامه منسجمی را برای تحرک در بخش تقاضای نیروی کار به اجرا درآورد.

  

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار