استاندار كرمانشاه گفت: براي حل مشكل بيكاري نياز به سرمايه گذاري، توليد ثروت، برداشتن موانع بر سرراه سرمايه گذاري و تلاش براي بهبود فضاي كسب و كار داريم.
کد خبر: ۶۵۴۸۰۵
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۰ 13 September 2018

 

به گزارش تابناک به نقل از روابط عمومي و امور بين الملل استانداري؛ مهندس هوشنگ بازوند در آیین معارفه دکتر هدایت حاتمی به عنوان معاون اقتصادی و توسعه منابع استانداری كه با حضور معاونين و مديران ستادي استانداري برگزار شد، اظهار داشت: در شرايط حال حاضر تلاش براي حركت در جهت حل مشكلات بيكاري، توسعه فضاي كارآفريني و بهبود فضاي كسب و كار و همچنين تسريع در اجراي پروژه هاي عمراني مهمترين راهبردها و اولويت هاي كاري در استان است.

وي در ابتداي اين اين جلسه با اشاره به وقوع زلزله سال گذشته در استان خاطرنشان ساخت: زلزله سال گذشته يك شوك بسيار سنگين به استان وارد كرد اما ما به دنبال اين بوديم كه از اين زلزله به عنوان يك فرصت استفاده كنيم و در اين راستا به نتايج خوبي دست پيدا كرديم.

مقام عالي استان تصريح كرد: زلزله سال گذشته حدود 18 تا 20 ثانيه در استان اتفاق افتاد و اين زلزله رقمي معادل بيش از 5 هزار ميليارد تومان به استان خسارت وارد كرد و اگر بخواهيم اين خسارت را جبران كنيم نياز به بيش از 9 هزار ميليارد تومان با توجه به شرايط موجود داريم.

استاندار كرمانشاه ادامه داد: با توجه به اينكه زلزله سال گذشته بسيار گسترده و شديد بود تاكنون ما شاهد بيش از 5 هزار پس لرزه در استان بوديم و پيش بيني مي شود كه اين پس لرزه ها بين يك سال و نيم تا دو سال هم ادامه داشته باشد و بعضي از پس لرزه هم شدت بالايي داشته اند كه خسارت هاي ديگري به استان وارد كردند.

وي با اشاره به انسجام ملي شكل گرفته پس از وقوع زلزله سال گذشته در استان ادامه داد: پس از اين زلزله يك انسجام و وحدت بسيار خوبي با پيام و حضور مقام معظم رهبري و همچنين ديگر مسئولين در استان شكل گرفت و مردم كشور انصافاٌ يك حضور باشكوهي در كمك رساني و ياري رساني به آسيب ديدگان به نمايش گذاشتند و احساس كردند ديني كه نسبت به مردم استان در طول 8 سال جنگ تحميلي دارند، بايد به نوعي ادا كنند.

مهندس بازوند بيان داشت: در زلزله استان، يك انسجام و وحدت بسيار مناسبي در كشور شكل گرفت كه اگر مي خواهيم بر تهديدات و مشكلات فائق آئيم بايد موضوع انسجام و وحدت در استان را به عنوان يك الگو در كشور مورد توجه قرار دهيم.

رئيس شوراي اداري استان ادامه داد: دولت هم با تمامي توان و تلاش براي حل مشكلات زلزله استان پاي كار آمد و در اين راستا مصوبات و اعتبارات بسيار خوبي را به تصويب رسانيد كه جاي تقدير و تشكر دارد.

وي بيان داشت: طبق برنامه ريزي هاي صورت گرفته تا پايان شهريور ماه سالجاري 12 هزار و 500 واحد در مناطق زلزله زده به اتمام خواهد رسيد و در برنامه داريم كه تا پايان سال 1398 پرونده بازسازي در اين مناطق را ببنديم اگر چه از مديران ذيربط خواسته ايم كه تلاش خود را براي اتمام روند بازسازي در مناطق زلزله زده تا پايان نيمه اول سال آينده بكار گيرند.

استاندار كرمانشاه گفت: زلزله استان كرمانشاه اولين زلزله اي بود كه مديريت آن توسط استان انجام شد و اگرچه اين زلزله يك بحران ملي بود اما با مديريت استاني توانستيم كه بحران را مديريت كنيم.

مقام عالي استان اظهار داشت: ما اعتقاد داشتيم كه روند كار و زندگي در مناطق زلزله زده به شكل عادي ادامه پيدا كند اما برخي از افراد مانند سلفي بگيرها مي خواستند خودي نشان دهند اما احساس كرديم كه اين ما هستيم كه بايد تا روز آخر در كنار مردم صبور مناطق زلزله زده باشيم.

براي حل مشكل بيكاري مستلزم ايجاد سرمايه گذاري در استان هستيم

استاندار كرمانشاه در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به مشكل بيكاري در استان گفت: شغل امكان دارد با سخنراني از بين برود اما با سخنراني شغل ايجاد نمي شود لذا براي حل مشكل بيكاري نياز به سرمايه گذاري، توليد ثروت، برداشتن موانع بر سرراه سرمايه گذاري و تلاش براي بهبود فضاي كسب و كار داريم.

رئيس شوراي اداري استان بيان داشت: بزرگترين موانع بر سرراه سرمايه گذاري در بدنه و مجموعه ساختار اداري وجود دارد كه اين ساختار مانع از جذب سرمايه گذاري مي شود و سرمايه گذار هم در جايي سرمايه گذاري مي كند كه اشتغال و فضاي كسب و كار در آن مناسب باشد.

وي تصريح كرد: اگر استان كرمانشاه داراي نرخ بالاي بيكاري و عدم فضاي كسب و كار مي باشد لذا كمتر سرمايه گذاري حاضر به ايجاد سرمايه گذاري در استان مي شود اما ما در يك سال گذشته تلاش خود را براي تغيير ساختار اداري براي جذب سرمايه گذاري بكار گرفته ايم و از مديران خواسته ايم كه با جديت و پيگيري به دنبال ارتقاي بهبود فضاي كسب و كار در استان باشند.

مهندس بازوند خاطرنشان ساخت: بايد با گفتمان مشكل فضاي كسب و كار را در استان حل كنيم و در همين راستا در جلسات ستاد اقتصاد مقاومتي و ستاد تسهيل قصد داريم كه اين نوع گفتمان را گسترش دهيم تا روند جذب سرمايه گذاري در استان به يك فرهنگ تبديل شود و مديران هم بايد اين نوع رفتار را به زيرمجموعه هاي خود گسترش دهند.

در تغييرات مديران به دنبال ارتقاي توانمندي هستيم

استاندار كرمانشاه همچنين با بيان اينكه در انتصابات به دنبال ارتقاي توانمندي مديران هستيم، گفت: ما به دنبال مديران رسيك پذير و توانمند هستيم و در تغيير مديران تلاش داريم كه چنين مديري براي استان انتخاب شود.

مقام عالي استان بيان داشت: در بحث انتصاب مديران به دنبال ايجاد شكاف و اختلاف با ديگر مسئولين نيستيم زيرا اعتقاد داريم كه ضرر اختلاف بين مسئولين به مردم مي رسد.

وي در پايان با معرفي دكتر هدايت حاتمي به عنوان معاون هماهنگي امور اقتصادي استانداري از تلاش هاي مهندس رضا رحيمي معاون سابق اين حوزه تقدير كرد و گفت: حتماً در جلسه شوراي اداري كه هفته آينده برگزار خواهيم كرد رسماٌ آقاي حاتمي را به عنوان معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استانداري معرفي و همچنين از زحمات آقاي رحيمي معاون سابق هماهنگي امور اقتصادي تشكر خواهيم كرد.

 

 

اشتراک گذاری

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار