استاندار كرمانشاه از افتتاح ۱۲ هزار واحد آسیب دیده روستایی تا پایان شهریور خبر داد.
کد خبر: ۶۵۴۶۱۷
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۵ 12 September 2018

به گزارش تابناک به نقل ازروابط عمومي و امور بين الملل استانداري؛ مهندس هوشنگ بازوند در نشست ستاد بازسازی مناطق زلزله زده که در شهرستان سرپل ذهاب و با حضور حضرت آیت اله علما نماینده ولی در استان کرمانشاه برگزار شد؛ اظهار داشت؛ طی این مدت رخداد زلزله، همیشه و همواره از پشتیبانی های واقع بینانه و رهنمودهای عالمانه حضرت آیت اله علما بهره برده ایم.

وي تصريح كرد: اولویت اصلی نظام، دولت و استان، بازسازی مناطق زلزله زده و اسکان مجدد افراد آسیب دیده در خانه های ویران شده است.

مقام عالي استان ادامه داد: روند بازسازی روستاهای زلزله زده استان خوب است و تا پایان شهریور ماه ۱۲ هزار واحد مسکونی بازسازی شده در روستاها به صاحبان آن ها تحویل داده می شود.

استاندار كرمانشاه بيان داشت: گرانی آهن و سیمان مشکلاتی را در روند بازسازی به وجود آورده است لذا در راستای حل این مشکل، ۹۰ هزار تن آهن با قیمت بورس در اختیار قرار می گیرد. سیمان هم‌ تهیه شده و توسط بنیاد مسکن توزیع می شود.

وي افزود: روند نوسازی در شهر به دلیل چند طبقه بودن ساختمان ها و وجود مراجع متعدد نظارتی، با روستاها متفاوت است.

مهندس بازوند ادامه داد: با وجود مشکلات، روند بازسازی در شهر خوب است و مردم نیز مشارکت مناسبی دارند اما معاون اول رئیس جمهور در سفر اخیر به کرمانشاه گلایه های موجود در زمینه کند بودن روند بازسازی مسکن مهر سرپل ذهاب را شنیدند و آن را در هیئت دولت مطرح کردند لذا در این جلسه مقرر شده معاونین وزارت راه و شهرسازی در سرپل ذهاب مستقر شوند ولی تاکنون این اتفاق رخ نداده، که جای گله مندی دارد.

استاندار كرمانشاه گفت: باید تدابیر مناسبی برای تامین مصالحی مانند ماسه از منطقه اندیشیده شود زیرا هزینه بالای حمل این مصالح پرمصرف، موجب افزایش هزینه بازسازی می شود.

وي افزود: بازسازی مساجد آسیب دیده در زلزله تعیین تکلیف شده اند و ۱۵ میلیارد تومان اعتبار به این امر مهم اختصاص داده ایم. دولت آماده است سیمان مورد نیاز بازسازی مساجد را به صورت رایگان تامین کند.

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار