برخی از بیمارانی که دارای دفترچه بیمه سلامت هستند دریافت دارو به داروخانه مراجعه می کنند که با ممانعت آنها از تحویل دارو روبرو می شوند.
کد خبر: ۶۵۴۵۸۹
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۵ 12 September 2018

به گزارش تابناک به نقل ازمهر، بیمه سلامت یکی از طرح‌هایی مهم دولت یازدهم برای ارائه خدمات رایگان به افرادی بود که تحت پوشش هیچ بیمه‌ایی قرار نداشتند و حالا محدود شدن ارائه خدمات آن به بیمارستان‌هایی دولتی که هم‌اکنون نیز باتوجه به اجرای طرح تحول سلامت با ازدیاد بیمار مواجه هستند چالش‌هایی جدی برای ارائه خدمات درمانی و بهداشتی برای افراد تحت پوشش بیمه سلامت به‌وجود آورده است.

برخی از بیماران که برای دریافت دارو به داروخانه مراجعه می کنند با ممانعت آنها از تحویل دارو روبرو می شوند که موجب سرگردانی و نارضایتی مردم شده است.

کیومرث مظفری در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: بیمه سلامت شامل ۵ صندوق کارکنان دولت، سایر اقشار، روستائیان و عشایر، ایرانیان و بیمه همگانی رایگان است.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: بیمه همگانی رایگان چون از یارانه دولت استفاده می کنند و حق بیمه آنها رایگان است طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی و هیئت وزیران می بایست از اول آبان ۹۶ از مراکز دولتی استفاده کنند اما در استان کرمانشاه بخاطر حادثه زلزله یک مجوز اختصاصی صادر شد که تا پایان سال ۹۶ هم می توانند از دفترچه سلامت در بخش های خصوصی استفاده کنند.

وی در خصوص عدم پذیرش نسخ بیمه سلامت توسط داروخانه ها گفت: داروخانه ها نسخه را در صورتی می پذیرند که مهر درمانگاه دولتی را داشته باشد.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه از پرداخت مطالبات داروخانه ها سخن گفت و ابراز داشت: مطالبات سال ۹۶ به طور کامل پرداخت شده و مطالبات فروردین و اردیبهشت سالجاری نیز پرداخت شده است.

به گفته این مسئول، مطالبات خردادماه سالجاری نیز طی چند روز آینده پرداخت خواهد شد.

وی تصریح کرد: اسناد مربوط به تیرماه و مرداد سال ۹۷ به تازگی پذیرش شده که پس از رسیدگی آنها نیز پرداخت می شوند.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه خاطر نشان کرد: مطالبات مراکز بیمارستانی و دانشگاهی تا پایان خرداد ماه سالجاری به صورت ۱۰۰ درصد پرداخت شده است و مدارک مربوط به تیرماه نیز ۷۰ درصد پرداخت شده است و عملا می توان گفت پرداخت ها تاکنون به روز شده است.

مظفری از ۲۲۰ میلیارد تومان تخصیص اعتبار به استان خبر داد و بیان داشت: این رقم قابل توجهی است که ۵۵ درصد آن نقدی و مابقی آن مبلغ اسناد خزانه است که بخش عمده این مبلغ بابت مطالبات سال قبل پرداخت شده است.

کد خبر 4401077

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار