معاون اتحادیه کتابفروشان کرمانشاه با اشاره به افزایش حدود ۱۰۰ درصدی قیمت لوازم تحریر نسبت به سال گذشته، گفت: لوازم تحریرفروشان فصلی نیز به معضلی تبدیل شده‌اند که پلمب آن‌ها در دستور کار است.
کد خبر: ۶۵۴۴۸۱
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۲ 12 September 2018

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا،محمدتقی زرشکیان  با اشاره به نزدیک شدن بازگشایی مدارس و افزایش خرید لوازم تحریر، افزود: اگرچه با کاهش قدرت خرید مردم دیگر مانند سال‌های قبل خرید لوازم تحریر انجام نمی‌شود، اما چون لوازم تحریر نیاز اساسی مدرسه است مردم آن را حتی به صورت مختصر خریداری می‌کنند.

وی با بیان اینکه مردم کمبودی را در بازار لوازم تحریر احساس نخواهند کرد، ادامه داد: مغازه‌داران خریدهای خود را از چندین ماه قبل و پیش از کمبودها و گرانی‌های اخیر انجام داده‌اند و از همین رو کالایی در مغازه‌ها کم نداریم.

معاون اتحادیه کتابفروشان کرمانشاه از افزایش 40 تا 50 درصد قیمت لوازم تحریر نسبت به پنج، شش ماه گذشته خبر داد و یادآور شد: این افزایش نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود 100 درصد است.

زرشکیان افزایش قیمت را برای اقلام مختلف لوازم تحریر متفاوت دانست و خاطرنشان کرد: بیشترین افزایش قیمت مربوط به محصولات پلاستیکی، روکش کتاب، خودکارهای خارجی و چسب بوده است.

به گفته وی، چسب نواری که تا چندی قیمت 500 تومانی داشت اکنون به 1400 تومان رسیده است.

معاون اتحادیه کتابفروشان کرمانشاه کمترین افزایش قیمت را نیز مربوط به دفترهای فانتزی و خودکار و سایر اقلام ایرانی دانست.

زرشکیان دلیل این افزایش قیمت‌ها را بالا رفتن قیمت دلار اعلام کرد و افزود: در تمام کشور حدود 90 درصد بازار لوازم تحریر را اقلام خارجی تشکیل می‌دهد که به صورت مستقیم متاثر از نرخ دلار است.

وی سپس به معضل دستفروشان و لوازم تحریر فروشان فصلی اشاره داشت که بازار مغازه‌داران را کساد کرده‌اند و گفت: لوازم تحریر مانند سایر اقلام نیست که در تمام سال فروش داشته باشد بلکه مغازه‌دار تمام سال را منتظر ایام بازگشایی مدارس می‌ماند.

به گفته زرشکیان در این ایام نیز لوازم تحریرفروشان فصلی، دستفروشان و نمایشگاه بازگشایی مدارس، بازار را کساد می‌کنند.

معاون اتحادیه کتابفروشان کرمانشاه از پیگیری برای برخورد با لوازم تحریر فروشان فصلی خبر داد که در این فصل سال کاربری مغازه خود را به لوازم تحریر تغییر می‌دهند.

وی اظهار کرد: قرار است ابتدا اخطار لازم به این واحدها داده شود و اگر اقدامی انجام ندادند، نسبت به پلمب آنها اقدام شود.

زرشکیان تصریح کرد: همچنین تقاضا داشتیم دستفروشان لوازم تحریر نیز در روزبازارها ساماندهی شوند.

معاون اتحادیه کتابفروشان کرمانشاه تعداد واحدهای صنفی مجاز عرضه لوازم تحریر در شهر کرمانشاه را حدود 210 واحد اعلام کرد و افزود: در این ایام تعداد واحدهای غیرمجاز هم زیاد می‌شود و حتی برخی کفش فروشان بازار کفش هم در کنار مغازه خود لوازم تحریر عرضه می‌کنند.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار