مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان کرمانشاه از ذخیره‌سازی بیش از یک میلیون تن گندم در سیلوهای استان خبر داد و گفت: اکنون روزانه حدود چهار هزار تن گندم مازاد از کرمانشاه به دیگر استان‌های کشور می‌رود.
کد خبر: ۶۵۴۴۷۹
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۱ 12 September 2018

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا،مظفر رحیمی  از ذخیره‌سازی یک میلیون و 50 هزار تن گندم در سیلوهای استان یاد کرد و افزود: از این میزان نزدیک به 400 هزار تن ذخیره سال گذشته و مابقی مربوط به خرید امسال است.

وی با بیان اینکه این میزان گندم ذخیره شده نیاز چند سال استان را پوشش می‌دهد، اظهار کرد: نیاز سالانه گندم در استان 220 هزار تن برای بخش صنعت و خبازی‌ها است.

به گفته این مسئول، از این میزان بخش زیادی سهم خبازی‌ها است، بگونه‌ای که حدود 16 هزار تن گندم در ماه به مصرف خبازی‌ها می‌رسد.

رحیمی تعداد کل خبازی‌های استان را 2045 مورد اعلام و خاطرنشان کرد: از این تعداد 350 خبازی آزادپز و مابقی یارانه‌ای است.

وی با بیان اینکه حدود 13 کارخانه آرد فعال اکنون در استان آرد مورد نیازی خبازی و سایر بخش‌ها را تامین می‌کنند، عنوان کرد: میزان مصرف آرد خبازی‌های استان سالانه به 180 هزار تن می‌رسد.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان کرمانشاه در ادامه با اشاره به ارسال بخشی از گندم مازاد کرمانشاه به سایر استان‌های کشور، خاطرنشان کرد: هم اکنون روزانه چهار هزار تن گندم به استان‌هایی مانند سیستان و بلوچستان، یزد، سمنان، تهران، استان‌های شمال کشور و ... ارسال می‌شود.

رحیمی از کیفیت خوب گندم کرمانشاه یاد کرد و ادامه داد: گندم امسال کرمانشاه به دلیل وضعیت بارندگی‌هایی که داشتیم خصوصا از نظر میزان "گلوتن" بسیار مرغوب‌تر از سال‌های قبل بود.

وی همچنین به ادامه خرید تضمینی گندم هم اشاره کرد که در برخی مناطق سردسیر استان ادامه دارد و رقم کنونی خرید گندم را 637 هزار تن اعلام کرد.

به گفته این مسئول، پول گندم نواحی گرمسیری از جمله سرپل‌ذهاب، گیلانغرب و... بین 85 تا 100 درصد پرداخت شده و مابقی نیز به زودی پرداخت خواهد شد.

 

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار