معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه گفت: زنجیرزنی بانوان در هیئت های مذهبی در ملاء عام و گل مالی کردن خودروها ممنوع است.
کد خبر: ۶۵۴۱۱۶
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۹ 11 September 2018

به گزارش خبرنگار تابناک به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ محمدرضا آمویی با تسلیت فرا رسیدن ایام محرم اظهار داشت: ممنوعیت زنجیرزنی بانوان به دلیل حفظ شئونات اسلامی و ممنوعیت گل مالی کردن خودروها به دلیل این است که داخل آن باید کاملا معلوم باشد.

وی نصب تمثال ائمه اطهار (ع) و شعار نویسی پشت شیشه خودروها را نیز جزو ممنوعیت های مراسم عزاداری اعلام کرد و گفت: از شهروندان درخواست داریم که از نوشتن شعارهای سخیف بر روی خودروهای خود اجتناب کنند.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه همچنین از هیئت های عزاداری خواست تا از نصب هرگونه داربست در معابر عمومی که موجب مسدود شدن خیابان و یا کندی در تردد می شود، خودداری کنند.

وی در ادامه به دسته جات عزاداری توصیه کرد در ساعات پایانی شب صدای بلندگوی خود را در کوچه و خیابان به خاطر رعایت حال بیماران و افراد مسن به گونه ای تنظیم کنند که مزاحمتی برای آن ها ایجاد نکند.

وی گفت: دسته های عزاداری بهتر است در ابتدا و انتهای هیئت از چراغ های روشنایی استفاده کنند و در حد امکان مسیر تردد خودروها را خالی بگذارند تا باعث ایجاد ترافیک های طولانی نشود.

سرهنگ آمویی ادامه داد: خوب است که دسته جات عزاداری و مداحان در راستای صیانت از حقیقت نهضت عظیم کربلا از انجام اعمال خرافی و دور از شان اسلام نظیر قمه زنی و سرودن اشعار خلاف واقع خودداری کنند.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه گفت: در شب هایی که مراسم عزاداری امام حسین (ع) برپا می شود همکاران ما در پلیس راهور حضور گسترده ای خواهند داشت و انتظار می رود شهروندان همکاری لازم را داشته باشند.

وی در پایان از حضور پلیس یاران محرم با لباس نظامی در کنار دسته جات و هیئت های عزاداری خبر داد و گفت: مسئولان هیئت ها در صورت بروز هرگونه مشکل می توانند به این افراد مراجعه و یا با پلیس ۱۱۰ تماس حاصل کنند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار