دانشکده فنی‌مهندسی اسلام آبادغرب هفت سال پیش درحالی در یک مدرسه قدیمی راه اندازی و در سه رشته اقدام به جذب دانشجو کرد که زیرساخت‌های اساسی یک دانشکده را نداشت.
کد خبر: ۶۵۳۶۰۷
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۰ 10 September 2018

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا،دانشجویان این دانشکده طی این سالها بارها به وضعیت نامناسب این دانشکده اعتراض کرده و خواستار بهبود وضعیت دانشکده محل تحصیل‌شان شدند.

اعترضات صنفی دانشجویان این دانشکده باعث شد تا مسئولان دانشگاه رازی با هماهنگی با وزارت علوم اقداماتی را برای حل این مشکلات در دستورکار قرار دهند که تاحدودی می توان گفت این راهکارها به خروج دانشجویان غیربومی از این دانشکده و محلی شدن آن منجر خواهد شد.

علی سلیمی معاون آموزشی دانشگاه رازی کرمانشاه در گفت وگو باخبرنگار ایسنا منطقه کرمانشاه، با اشاره به راه اندازی دانشکده فنی مهندسی اسلام آبادغرب در سال 90، اظهار کرد: این دانشکده به عنوان یکی از دانشکده های دانشگاه رازی از این سال در سه رشته کامپیوتر، عمران و مهندسی صنایع اقدام به جذب دانشجو کرد.

وی از تحصیل بیش از 200 دانشجو در این دانشکده خبرداد و افزود: متاسفانه این دانشکده از همان ابتدا با مشکلات اساسی همچون کمبود فضای آموزش، خوابگاه و آزمایشگاه روبرو بود.

معاون آموزشی دانشگاه رازی کرمانشاه به اعتراضات اخیر دانشجویان این دانشکده نسبت به مشکلات آن اشاره کرد و گفت: در این راستا مسئولین دانشگاه رازی با هماهنگی وزارت علوم این امکان را فراهم کرده‎‌اند که دانشجویان این دانشگاه به عنوان میهمان به دانشگاه های محل زندگی خود انتقال پیدا کنند.

به گفته این مسئول، تاکنون 80 دانشجوی این دانشکده اقدام به پُرکردن فرم میهمان شدن در دانشگاه های دیگر کرده اند.

وی اعلام کرد: همچنین در اقدامی دیگر وزارت علوم امسال نام دانشکده فنی مهندسی اسلام آباد غرب و رشته های آن را از لیست دفترچه کنکور سراسری 97 حذف کرد تا دانشجویان جدید با مشکل مواجه نشوند.

معاون آموزشی دانشگاه رازی کرمانشاه باتاکید براینکه دانشکده فنی مهندسی اسلام آبادغرب تعطیل نمی شود، گفت: این دانشکده تنها برای سال تحصیلی 98 – 97 دانشجو پذیرش ندارد تا بتوانیم بخشی از مشکلات زیرساختی آن را ظرف این یکسال برطرف کنیم.

وی خاطرنشان ساخت: این دانشکده در حال حاضر حدود 25 دانشجوی بومی دارد که تازمانی که این دانشجویان دراین دانشکده مشغول تحصیل باشند، فعالیت این دانشکده ادامه خواهد یافت.

به گفته این مسئول زمین احداث ساختمان جدید این دانشکده قطعی شده و وزارت علوم نیز اعتباری برای ساخت آن در نظر گرفته تا عملیات اجرایی پروژه انجام شود.

 

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار