دومین جلسه کارگروه تخصصی ورزش با محوریت بحث توسعه ورزش همگانی در شهر با حضور نمایندگان دستگاه های اجرایی و کارشناسان و متخصصان ورزش برگزار شد.
کد خبر: ۶۵۳۵۶۱
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۵ 10 September 2018

به گزارش  تابناک به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه در دومین جلسه کارگروه تخصصی به ریاست سید پیمان موسوی رئیس کمیسیون ورزش و جوانان شورای اسلامی شهر کرمانشاه و با حضور ابراهیم مرادی نایب رئیس شورای اسلامی شهر، سید احسان احسانی عضو و خزانه دار شورای اسلامی شهر کرمانشاه، مهدی عبدالمالکی رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری، مصطفی بابا ملکی رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان کرمانشاه و مدیران تربیت بدنی ادارات بهزیستی، دانشگاه علوم پزشکی، دانشگاه رازی، دانشگاه آزاد اسلامی، آموزش و پرورش و سازمان بنیاد شهید برگزار شد، راهکارهای همگانی شدن ورزش در شهر کرمانشاه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

در ابتدای جلسه مصطفی باباملکی رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان کرمانشاه ضمن تاکید بر فراگیر شدن ورزش همگانی گفت: برای توسعه ورزش های همگانی بایستی دستگاه های متولی ‌فرهنگ ضمن هم افزایی، با برنامه ریزی دقیق در این وادی قدم بگذارند

بابا ملکی گفت؛ یکی از راه کارهای فراگیری ورزش های همگانی برگزاری المپیاد های ورزشی ویژه کارکنان دولت است، زیرا دستگاه های دولتی جامعه آماری خوبی را در بر می گیرند.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان کزمانشاه اذعان کرد: با برنامه ریزی دقیق و توسعه ورزش های همگانی به صورت واضح سرانه ورزش افزایش و توسعه خواهد داد.
دکتر علیرضا گودرزی مدیر کل دفتر امور اجتماعی استانداری کرمانشاه در این نشست اظهار داشت: تمامی مردم و مسولین و ادارات بایستی در حوزه ورزش دغدغه مند باشند و موضوع ورزش باید در اولویت مسولین باشد.

گودرزی گفت: ورزش در همه جای دنیا یک بحث مهم و ضروری است و بایستی در ورزش سرمایه گذاری کرد، وقتی در ورزش سرمایه گذاری کردیم در تمامی حوزه ها موفق خواهیم بود.

وی گفت: ورزش یک بحث فرابخشی است و تنها یک دستگاه نباید در حوزه ورزش کار کند، بلکه نیازمند هم افزایی تمام دستکاه های دولتی است.

مدیر کل دفتر امور اجتماعی استانداری گفت: ورزش زبان رقابت سالم در تمام کشور هاست و به کشورها قدرت سیاسی و اجتماعی می دهد و در کل وقتی ورزش در کشوری فراگیر می شود باعث افزایش نشاط اجتماعی شده و اشتیاق برای زندگی و کار افزایش می یابد.

ابراهیم مرادی رئیس کمیسیون فرهنگی و نایب رئیس شورای شهر نیز در ادامه جلسه ضمن تاکید بر لزوم در نظر گرفتن نگاه فرهنگی در مقوله ورزش عنوان داشت: با برنامه ریزی فرهنگی می توان فرهنگ ورزش را نهادینه کرد.

مرادی در مورد ورزش های محلی و باستانی عنوان کرد: بایستی به هلپرکه نه به عنوان رقص محلی بلکه به عنوان فرهنگ و ورزشی پر معنا و مفهوم نگاه کرد، زیرا هلپرکه به عنوان ورزشی رزمی و بزمی، میراث نیاکان و پدران ماست و باید در راستای حفظ و انتقال مفاهیم واقعی آن تلاش کنیم.

مرادی در ادامه گفت: زوران یا کشتی پهلوانی در قدیم فلسفه اش این بود که نیروهای نظامی آمادگی جسمانی برای مبارزه و سوارکاری را داشته باشند و امروز باید مورد توجه قرار گیرد.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر کرمانشاه گفت: نیاکان ما با ورزش های محلی مثل زوران و هلپرکه بزرگ شدند، بازی های محلی و ورزشی بومی و محلی موجب پرورش فکر خواهد بود.

مرادی ادامه داد ورزش ابزاری قوی برای کاهش آسیب های اجتماعی ماندد طلاق و اعتیاد است

وی در پایان گفت مناطق حاشیه نشین شهر کرمانشاه از لحاظ امکانات ورزشی و سالن ها محروم است و بایستی یک مقدار در حپزه ورزش های همگانی در این مناطق فعالیت بیشتری داشته باشیم

سید پیمان موسوی رییس کمیسیون ورزش در این نشست با بیان اینکه برای توسعه‌ ورزش های همگانی بایستی نقشه راهبردی با راهکار های مختلف تدوین کرد، عنوان کرد: ورزش همگانی ظرفیت کاهش بسیاری از آسیب های اجتماعی را دارد.

وی ضمن قدردانی از شرکت مدعوین در جلسه و نقطه نظرات آنها گفت: باید این دسته از جلسات از فرم خود خارج و کاربردی باشد.
وی ادامه داد: دانش آموزان بهترین جامعه هدف برای توسعه ورزش همگانی است و یکی از زیر ساخت های ورزش همگانی آموزش و پرورش است.

در ادامه نمایندگان تربیت بدنی دستگاههای اجرایی به ارائه نقطه نظرات و دیدگاه خود پرداختند.

در پایان مقرر شد اعضا جلسه نسبت به بیان برنامه خود در سه بخش برنامه اجرایی، توجه به زیرساخت های ورزش عمومی و برنامه ورزش محلات به دبیرخانه ارائه دهند.

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار