معاون سياسي و امنيتي استانداري با ضروری دانستن آماده سازی مدارس در مناطق زلزله زده تاکید کرد: باید با اقدامات روحیه ساز و انگیزشی امیدواری ها را در بین دانش آموزان این مناطق بیشتر کرد.
کد خبر: ۶۵۳۱۷۱
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۶ 09 September 2018

به گزارش تابناک به نقل ازروابط عمومي و امور بين الملل استانداري؛ محمد ابراهیم الهی تبار در شورای آموزش و پرورش استان کرمانشاه اظهار داشت: در سرپل ذهاب باید برنامه خاصی برای بازگشایی مدارس دیده شود و تشکل ها و مردم نیز مشارکت کنند تا دانش آموزان به لحاظ روحی آماده سال تحصیلی جدید شوند.

وي گفت: برای روزهای بازگشایی مدارس از وزیر آموزش و پرورش دعوت می شود تا با حضور در مناطق زلزله زده از روندکار اطلاع کاملی پیدا کنند.

وي افزود: شهرداری ستادی را ویژه بازگشایی مدارس تشکیل دهد و مسائل ترافیکی وزیباسازی در آن طرح شود. باید فضای بیرونی آموزشگاهها نشاط آور شود. اقدامات انجام شده در این باره هم اطلاع رسانی شود تا مردم امیدوار شوند.

معاون سياسي و امنيتي استانداري اظهار داشت: قانون مدارس را از پرداخت هزینه آب، برق وگاز معاف کرده و دستگاههای خدمات رسان نمی توانند از مدارس مطالبه گر باشند. البته بدهی های پیش از این قانون بحث دیگری است.

وي بيان داشت: برای سرویس های مدارس باید نظارت درستی باشد. رانندگانی که اضافه دریافت دارند متخلفند و حذف می شوند. موضوع آموزش سرویس های مدارس پیگیری شود. سرویس مدارس در روستاها هم سرو سامان میخواهد.

الهي تبار ادامه داد: نیروی انتظامی تمهیداتی برای رفت و آمدها در ایام بازگشایی مدارس داشته باشد. کنترل محسوس و نامحسوس امنیت محیط اطراف مدرسه ها را تقویت می کند.

وي تصريح كرد: مدرسه حاشیه جاده های استان را آموزش و پرورش برای ایمن سازی و نصب علائم به راهور اعلام کند.

معاون سياسي و امنيتي استانداري گفت: پایگاه های ثابت دندان پزشکی در مدارس کم تعدادند و باید کلینیک های سیار هم اضافه شود. به سلامت دندان ودهان دانش آموزان باید اهمیت داد.

وي افزود: پیشرفت گرایش دانش آموزان به رشته های فنی و حرفه ای در استان بسیار کند بوده است. این عدم توازن در انتخاب رشته رتبه کرمانشاه را در کنکور بسیار تنزل داده است.

وي گفت: صداوسیما برنامه ای خاص و هفتگی ویژه مدارس بسازد و آموزش و پرورش محتوایش را تهیه کند.

الهي تبار بيان داشت: هر چه زودتر مدارس در دست احداث در مناطق زلزله زده آماده و تحویل شود تا مدارس یک شیفته بیشتر شوند.

 

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار