رئیس ستاد اقامه نماز کشور با اشاره به اینکه امام حسین(ع) با شعار «هیهات منّا الذّلّة» به همه آموخت زیر بار حرف زور نباید رفت، گفت: تحریم‌های اقتصادی به قدری در عاشورا بالا گرفت که حتی قطره‌ای آب به طفل شیرخوار امام حسین(ع) ندادند.
کد خبر: ۶۵۳۱۳۷
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۷ 09 September 2018

به گزارش تابناک به نقل از فارس،حجت‌الاسلام محسن قرائتی اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین وظایف مداحان اهل بیت عصمت و طهارت شناساندن شعارهای عاشورا و کربلا به مردم است.

قرائتی با اشاره به حدیث معروف ثقلین از مدیران هیأت‌های مذهبی استان کرمانشاه درخواست کرد به‌صورت عملی به حدیث ثقلین عمل کنند و هیأت‌های مذهبی را از قرآن کریم دور نکنند.

وی گفت: اگر کسی از ریشه عزاداری و روضه از شما سئوال کرد، در جواب به روضه خدا در سوره شمس در مورد دختران کافر مظلوم اشاره کنید که خدا برای دختران کافرِ مظلوم روضه خوانده است و ما برای امام مظلوممان حسین(ع) روضه نخوانیم؟

رئیس ستاد اقامه نماز کشور خاطرنشان کرد: سعی شود در عزاداری‌های ماه محرم روضه‌هایی با ریشه قرآنی همچون داستان دور کردن حضرت موسی(ع) از مادرش و مقایسه با حضرت علی‌اصغر(ع) خوانده شود.

این استاد برجسته اخلاق با اشاره به اینکه امام حسین(ع) با شعار «هیهات منّا الذّلّة» به همه آموخت زیر بار حرف زور نباید رفت، متذکر شد: مداحان و شعرای گرامی از اشعار و روضه‌های مناسب و معتبر استفاده کنند.

این کارشناس مسائل دینی با اشاره به قحط آب به خیمه‌های امام حسین(ع) در عاشورا، گفت: تحریم‌های اقتصادی به قدری در عاشورا بالا گرفت که حتی قطره‌ای آب به طفل شیرخوار امام حسین(ع) ندادند ولی این موضوع موجب نشد امام حسین(ع) زیر بار حرف زور بروند.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور به بیان توصیه‌های همچون مراقب باشید در هیأت‌ها تبعیض نگذارید، صدای بلندگو زیاد نباشد و نمازی قضا نشود به واسطه عزاداری‌ها؛ پرداخت.

وی با تاکید بر اینکه نمازها را در این ایام علنی بخوانید چون امام حسین(ع) با وجود همه خطرات در ظهر عاشورا نماز را علنی برگزار کردند، تصریح کرد: روایت داریم اگر می‌خواهید نذر یا صدقه بدهید، آن‌را به فرزندانتان بدهید که این سنت نسل به نسل منتقل شود‌.

 

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار