مدیر دفتر نماینده‌ ولی‌فقیه در استان کرمانشاه منابع طبیعی را ثروت عمومی و متعلق به همگان دانست و گفت: استفاده افراد از ظرفیت منابع طبیعی به سود خود، ضررهایی را برای منابع طبیعی به دنبال دارد.
کد خبر: ۶۵۳۱۳۰
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۳ 09 September 2018

به گزارش تابناک به نقل از فارس،علی‌رضا شهرستانی  در خصوص تجمع اهالی روستای ده‌کبود در بیت آیت‌الله شیخ مصطفی علما، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه، اظهار داشت: روستای ده‌کبود از توابع بخش مرکزی فرامان کرمانشاه است.

مدیر دفتر نماینده‌ ولی‌فقیه در استان کرمانشاه ادامه داد: به گفته اهالی، عده‌ای به طور غیرقانونی مراتع و چراگاه‌های دام روستا را برای بهره‌برداری معدن غصب کرده‌اند که اینجانب پیگری حق شرعی و قانوانی اهالی این روستا شدم.

وی منابع طبیعی را ثروت عمومی و متعلق به همگان دانست و گفت: استفاده افراد از ظرفیت منابع طبیعی به سود خود ضررهایی را برای منابع طبیعی به دنبال دارد.

شهرستانی به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر برخورد قاطعانه دستگاه‌های مسؤول در خصوص تعدی به جنگل و منابع طبیعی اشاره و بیان کرد: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری اگر در دستگا‌هی کوتاهی انجام گیرد، باید با عوامل این کوتاهی بشدت برخورد شود.

وی با بیان اینکه طبق قانون بهره‌برداری از معادن مربوط به وزارت صنعت، معدن و تجارت است گفت: استعلام از سازمان جنگل‌ها و منابع طبیعی باید در ابتدا انجام شود.

شهرستانی گفت: براساس ضوابط بهره‌برداری از معدن در برخی مکان‌ها مانند بیشه‌زارها، مراتع و جنگل‌های معمولا ممنوع اعلام شده است.

 

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار