به گفته رئیس هیات کشتی استان با حذف شهریه ثبت نام باشگاه‌های کشتی کرمانشاه از ابتدای تابستان تعداد ثبت نامی‌ها در این باشگاه‌ها ۸۰ درصد افزایش داشته است.
کد خبر: ۶۵۳۱۰۶
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۶ 09 September 2018

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا،محمدحسین محبی ، با اشاره به رایگان شدن ثبت نام در باشگاه‌های آموزش کشتی کرمانشاه از ابتدای تابستان، اظهارکرد: کشتی رشته ای با پیشینه کهن و زیرساخت‌های مطلوب در کرمانشاه است، اما متاسفانه طی سال های گذشته شاهد کاهش تعداد کشتی گیران و آموزش گیرندگان این رشته دراستان بودیم.

وی ادامه داد: در این راستا از ابتدای تابستان امسال طبق رایزنی‌هایی که با استاندار داشتیم، حذف شهریه ثبت نام در باشگاه های کشتی را به منظور توسعه این رشته در استان اجرا کردیم.

رئیس هیات کشتی استان از استقبال بسیار خوب از باشگاه‌های کشتی در پی اتخاذ این تصمیم خبرداد و گفت: از آنجایی که بیشتر علاقمندان به کشتی از خانواده‌های کم‌درآمد هستند، این تصمیم باعث افزایش 80 درصدی تعداد ثبت نامی‌ها خصوصا در رده‌های سنی نونهالان و پایه شد.

وی افزود: درحال حاضر بیش از هشت هزار ورزشکار سازمان یافته رشته کشتی در استان فعال هستند.

محبی در ادامه به هزینه‌های بالای جانبی این هیات همچون پرداخت قبوض حامل‌های انرژی، برپایی اردوی کشتی گیران به منظور اعزام به مسابقات و حضور آنان در رقابت‌های کشوری و منطقه‌ای اشاره کرد و گفت: باتوجه به این هزینه‌ها، هیات کشتی تنها برای سه ماه کلاس‌های آموزش کشتی را رایگان اعلام کرد، اما اگر مسئولین اداره کل ورزش وجوانان و نیز استانداری در این رابطه ما را حمایت کنند، طرح را ادامه خواهیم داد.

رئیس هیات کشتی استان افزود: اگر بتوانیم این تعداد آموزش گیرنده را خوب حمایت کنیم، طی چند سال آینده شاهد تحول در کشتی کرمانشاه خواهیم بود.

 

ا

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار