مدیرعامل ستاد دیه استان کرمانشاه گفت: بالا رفتن قیمت سکه، ناکامی در سازش و تفاهم در پرونده های مهریه را به شدت افزایش داده است.
کد خبر: ۶۵۳۱۰۳
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۲ 09 September 2018

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا،بابک ترابی با اشاره به افزایش بی سابقه قیمت سکه از ابتدای سالجاری، از تبدیل شدن آن به یک معضل در پرونده های مهریه خبرداد و اظهار کرد: این موضوع باعث شده عدم موفقیت در سازش پرونده های مهریه در استان به شدت افزایش پیدا کند.

وی به تشریح این مسئله از دو بُعد پرداخت و ادامه داد: عموما پرونده زندانیانی که ناتوان از پرداخت مهریه هستند به ستاد دیه ارجاع می شود تا بتوانیم زمینه سازش را در این پرونده ها فراهم کنیم. در اکثر این پرونده ها، بخشی از پولی که باید به عنوان مهریه پرداخت شود را با تفاهم تخفیف گرفته تاجایی که آن را به حد معقولی رسانده و مابقی را نیز باکمک ستاد دیه استان و دادن تسهیلات پرداخت می کنیم.

وی افزود: درشرایط فعلی این اقدام عملا دیگر غیرممکن شده، چراکه اگر کسی قبلا 300 سکه معادل 300 میلیون تومان بدهکاربود، امروز این رقم به یک و نیم میلیارد تومان رسیده و امکان گرفتن تخفیف و حتی پرداخت تسهیلات در این حد را برای ما غیرممکن کرده است.

ترابی تصریح کرد: علاوه بر این، این مسئله روی رای قضات نیز تاثیرگذار بوده، به طوریکه تا پیش از افزایش قیمت سکه، افراد دارای پرونده مهریه درخواست اعسار به تقسیط - قسط بندی کردن بدهی- را داشتند که اکنون این موضوع با مشکل مواجه شده است.

وی تاکید کرد: سابقا طبق رای قضات، افراد ناتوان در پرداخت مهریه با این رای بخشی از مهریه را به عنوان پیش قسط و مابقی را باتوجه به توان پرداخت به صورت ماهانه پرداخت می کردند که اکنون این افزایش قیمت سکه تصمیم گیری در روند این امر را سخت و یا در برخی موارد غیرعملی ساخته است.

مدیرعامل ستاد دیه استان با بیان اینکه پرونده‌های مهریه در استان دچار رکود شده، عنوان کرد: بالارفتن قیمت سکه قدرت عمل را از مطالبه گر، بدهکار، ستاد دیه و قضات گرفته است.

وی یادآورشد: افزایش تعداد پرونده ها و کُندشدن روند آزادسازی زندانیان پرونده های مهریه از جمله آثار منفی افزایش قیمت سکه در بازار بوده است.

 

 

 

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار