یک فیزیوتراپیست توصیه کرد، افراد برای جلوگیری از کمردرد و بیماری‌های عضلانی و اسکلتی حتما کفش مناسب خریداری کنند.
کد خبر: ۶۵۳۰۹۹
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۸ 09 September 2018

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا،مرتضی عزیزیان افزود:مهم‌ترین ویژگی یک کفش راحت را انعطاف‌پذیری مناسب دانست و گفت: کفشی مناسب است که دارای پنجه پهن بوده و پاشنه آن نیز حدود 2.5 تا سه سانتی‌متر باشد.

عزیزیان استفاده طولانی مدت از کفش های پاشنه بلند را با آسیب‌های جدی همراه دانست و افزود: پاشنه بلند کفش می‌تواند باعث افزایش قوس کمر شده و دردهایی را درناحیه کمر و زانو ایجاد کند، همچنین استفاده طولانی مدت از این کفش‌ها می تواند منجر به آرتروز کمر و زانو شود.

وی افزود: استفاده از کفش‌های تخت نیز با توجه به فشاری که به پاشنه پا می‌آورند توصیه نمی شود، زیرا این کفش ها موجب می‌شوند توزیع وزن بدن بر روی قسمت‌های مختلف پا به درستی صورت نگیرد.

عزیزیان استفاده از کفش با طول پاشنه مناسب را برای مردان هم ضروری دانست و افزود: پاشنه کفش مردان باید حدود 2.5 سانتی‌متر و پاشنه کفش زنان باید حدود سه سانتی‌متر باشد.

این فیزیوتراپیست با تاکید بر اینکه باید کفش متناسب با اندازه پا خریداری شود، عنوان کرد: اندازه کفش نباید آنقدر تنگ باشد که به قوس، عضلات و عصب پا فشار بیاورد، همچنین نباید در حدی گشاد باشد که به راحتی از پا در بیاید. کفشی مناسب است که به طور دقیق اندازه پای فرد باشد.

عزیزیان با بیان اینکه افرادی که دچار عارضه کمر درد هستند باید دقت بیشتری در انتخاب کفش داشته باشند، گفت: افرادی که کمر درد دارند باید دقت کافی داشته باشند اندازه پاشنه کفش آن ها مناسب بوده و از کفش های فرسوده به علت اینکه موجب می شود فشار روی قسمت‌های مختلف پا بیاید استفاده نکنند.

وی با اشاره به اهمیت جنس کفش در راحتی پا گفت: جنس کفش باید طوری باشد که به پا اجازه تعریق و تنفس را بدهد، به این منظور کفش‌هایی از جنس چرم طبیعی بهترین نوع کفش می‌باشند. توصیه می‌شود افراد از خرید کفش‌های پلاستیکی به طور جد خودداری کنند.

عزیزیان بهترین زمان خرید کفش را پایان روز اعلام کرد و افزود: زمان خرید کفش اهمیت زیادی دارد، زیرا هنگام عصر اندازه پا به بزرگترین حد خود می‌رسد و پای افراد حدود نیم تا یک سانتی متر بزرگ‌تر می‌شود، به همین دلیل اگر کفشی صبح خریداری شود ممکن است برای پا تنگ باشد.

 

 

 

 

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار