مدیر حج و زیارت استان کرمانشاه گفت: بالا رفتن قیمت ارز و افزایش هزینه‌های سفر باعث کاهش ۹۰ درصدی ثبت نامی‌های این دوره برای اعزام به عتبات عالیات شده است.
کد خبر: ۶۵۳۰۹۴
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۶ 09 September 2018

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا،حامد دارابی ، با اشاره به آغاز دورجدید ثبت نام عتبات عالیات از 12 شهریور در کرمانشاه همزمان با سراسر کشور، اظهارکرد: درحال حاضر 18 دفتر زیارتی در استان کار ثبت نام از افراد متقاضی اعزام را انجام می دهند.

وی به تقارن این دوره از اعزام ها با دهه اول محرم اشاره کرد و گفت: اعزام ها از 22 تا 30 شهریور به مدت یک هفته انجام خواهد گرفت.

به گفته این مسئول طی این هفته جمعا هفت کاروان از استان کرمانشاه به عتبات عالیات اعزام خواهد شد.

مدیر حج و زیارت استان کرمانشاه ازکاهش شدید تعداد ثبت نامی های اعزام به عتبات عالیات در این دوره نسبت به مشابه سال قبل خبرداد و گفت: به دلیل افزایش هزینه های سفر و عدم اختصاص ارز 4200 تومانی به سازمان عتبات جهت اعزام زائرین، شاهد کاهش شدید استقبال مردم از اعزام های امسال بوده ایم.

وی تصریح کرد: درحالی که سال گذشته در فاصله پنج روز از آغاز ثبت نام ظرفیت کاروان های ما پُر می شد و لیست اضافه برای اعزام ها درنظر می گرفتیم، امسال در همین بازه زمانی 90 درصد از ظرفیت کاروان ها خالی مانده است.

دارابی مدت اقامت کاروان های اعزامی به عتبات را در این دوره هفت شب شامل سه شب اقامت در نجف، سه شب اقامت در کربلا و یک شب اقامت در کاظمین اعلام کرد و گفت: هزینه ای که از زائرین بابت اعزام گرفته می شود، از یک میلیون و 850 هزار تومان شروع خواهد شد.

وی با اشاره به دوبرابر شدن هزینه های اعزام، اضافه کرد: هزینه ای که سال گذشته در این ایام از زائرین گرفته می شد، 900 هزار تومان بود.

مدیر حج وزیارت استان کرمانشاه تاکید کرد: در این شرایط فعلی منتظر تدبیر دولت برای حل مشکل اختصاص ارز دولتی به کاروان های اعزامی به عتبات و یا کاهش قیمت ارز هستیم.

 

انتهای پیام


ارسال خبر به دوستان
* گیرنده(ها):

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار