بخشدار کوزران گفت: حدود ۳۰۰ خانوار زلزله‌زده در کوزران تقاضای اسکان موقت دارند.
کد خبر: ۶۵۳۰۸۶
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۲ 09 September 2018

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا منطقه کرمانشاه، حمید شرفی در جلسه شورای اداری شهرستان کرمانشاه با اشاره به خسارتی که زلزله به بخش کوزران وارد کرد، افزود: حدود 1200 خانوار در این بخش واحد احداثی نوع دو دارند.

وی ادامه داد: کمک های بلاعوض در اختیار این افراد قرار گرفته و کاربازسازی حدود 500 واحد آسیب دیده نیز تا اواخر مهر به اتمام می‌رسد، اما حدود 300 واحد هم علیرغم تعهدشان مبنی بر عدم درخواست اسکان موقت، تقاضای اسکان موقت دارند.

بخشدار کوزران گفت: به با نزدیک شدن فصل سرما و شروع بارندگی، این خانوارها با مشکل مواجه خواهند شد که باید فکری برای آنها بشود.

شرفی سپس به موضوع اجاره زمین‌های کشاورزی به کشاورزان اصفهان، همدان و دیگر استان‌ها اشاره کرد و یادآور شد: در شرایطی که جوانان روستایی ما بیکار هستند، اراضی کشاورزی در اختیار مردم دیگر استان‌ها قرار می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: این کار در تعدادی از روستاهای بین ماهیدشت و کوزران اتفاق می‌افتد و ناشی از فرهنگ کار نادرست است.

بخشدار کوزران از مشکل آبرسانی سیار عشایر نیز یاد کرد و افزود: علی‌رغم اینکه اعتبار آبرسانی برای عشایر در نظر گرفته شده، اما برای تامین آب احشام با مشکل مواجهند.

شرفی گفت: گاهی عشایر برای تامین آب احشام خود لوله‌های آب را می‌شکنند.

در ادامه مهدی جمالی معاون فرهنگی سپاه ناحیه کرمانشاه نیز درباره برنامه‌های هفته دفاع مقدس، از برپایی تجمع 25 هزار نفری بسیجیان در استادیوم آزادی خبر داد که سوم یا چهارم مهر ماه برگزار خواهد شد.

وی افزود: برنامه‌های مختلف دیگری از جمله رژه نیروهای مسلح، نمایشگاه عکس شهدا، مسابقات فرهنگی و ورزشی، یادواره شهدا و... نیز در نظر گرفته شده است.

همچنین علی امرایی مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک کرمانشاه نیز با اشاره به نزدیک شدن ایام بازگشایی مدارس، اظهار کرد: در این ایام معمولا با ترافیک شدید مواجهیم که تقاضا داریم تمهیدات لازم در این خصوص اندیشیده شود.

وی خواستار افزایش نظارت بر سرویس‌های مدارس خصوصا از نظر ظرفیت خودروها شد و عنوان کرد: مشکل دیگر ما ایجاد مزاحمت‌های خیابانی مقابل مدارس متوسطه دختران است.

امرایی یادآور شد: اگر در روزهای نخست حضور نیروهای انتظامی مقابل این مدارس پررنگ باشد، در سایر روزها مشکل کمتری خواهیم داشت.

وی ساماندهی دستفروشان حاشیه مدارس را نیز از دیگر خواسته‌ها اعلام کرد.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار