استاندار كرمانشاه گفت: فرهنگ ايثار و شهادت نشات گرفته از فرهنگ عظيم عاشورا است و امروز مداحان مروج و ترويج كننده اين فرهنگ بسيار غني در جامعه هستند.
کد خبر: ۶۵۲۹۷۴
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۱ 09 September 2018

به گزارش تابناک به نقل از روابط عمومي و امور بين الملل استانداري؛ مهندس هوشنگ بازوند در گردهمايي مداحان و شاعران آييني استان كه در آستانه ماه محرم در سالن شهداي دولت استانداري برگزار شد، افزود: اين مراسم متعلق به امام حسين(ع) است و مداحان هم متعلق به امام حسين(ع) هستند و اين جلسه خستگي 11 ماه كار و تلاش در استان را از من بيرون كرد كه از برگزاركنندگان آن كمال تشكر و سپاسگذاري را دارم.

وي با بيان اينكه كار امام حسين(ع) كار دل و عشق به تمام خوبي ها و زيبايي هاست، اظهار داشت: كار مربوط به عزداري آقا امام حسين(ع) به صورت خودجوش انجام مي شود و مداحي و سينه زني از 1400 سال پيش به صورت سينه به سينه توسط مداحان و ذاكران اهل بيت (ع) به نسل هاي بعدي منتقل شده كه يكي از نعمت هاي بسيار بزرگ براي جامعه بشري جهت مبارزه با ظلم و ستم است.

مهندس بازوند تصريح كرد: امام حسين(ع) احيا كننده فرهنگ ايثار و شهادت است و پيروزي انقلاب اسلامي و اداره 8 سال جنگ تحميلي با نشات گرفته از همين فرهنگ بسيار غني شكل گرفت و هر زماني كه كشور تهديد شود اين فرهنگ است كه تهديدها را به فرصت تبديل مي كند.

وي ادامه داد: مداحان و شاعران آييني مروج و ترويج كننده فرهنگ ايثار و شهادت براي نسل هاي آينده هستند و همه نسل ها مطالبه گر اين ادبيات و فرهنگ هستند و توجه به برگزاري مراسم عاشورا با فطرت انسان ها عجين شده و اين انتقال فرهنگ توسط مداحان و ذاكرين صورت مي گيرد.

استاندار كرمانشاه با بيان اينكه جايگاه مداحي جايگاه معلمي است، گفت: كار مداحي بيان حقيقت است لذا لازم است كه اين كار با هنر آميخته باشد تا حقيقت به صورت مناسب و بهتري منتقل گردد.

مهندس بازوند اظهار داشت: هدف مداحي ترويج فرهنگ است و اشعار مداحي بايد توام با امربه معرف و نهي از منكر باشد تا جامعه اميدوار و بدور از هرگونه ياس و نا اميدي به مرزهاي شكوفايي و بالندگي نائل گردد.

وي ادامه داد: عاشورا و قيام امام حسين(ع) متلق به شيعه، سني و مسلمانان نيست بلكه متعلق به "انسان و انسانيت" و "آزادگي و آزادخواهي" است و اربعين و عاشورا تنها مختص مسلمانان ندارد بلكه مربوط به "انسان و انسانيت" است.

استاندار كرمانشاه در ادامه سخنان خود با اشاره به ترفندها و برنامه هاي دشمنان براي ايجاد شكاف و ياس در جامعه گفت: در شرايط فعلي كه دشمن يك جنگ تمام عيار را عليه كشور شروع كرده و اين جنگ هم از سوي توپخانه رسانه و جنگ رواني دشمن حمايت مي شود لذا ضروري است كه به يك مشاركت جدي و همه جانبه براي ايجاد اميدواري در جامعه دست پيدا كنيم.

مهندس بازوند ايجاد وحدت، انسجام و همدلي را بسيار موثر براي غلبه بر ترفندهاي دشمن در جامعه عنوان كرد و بيان داشت: دشمن به دنبال ايجاد ياس و نا اميدي در جامعه است لذا براي از بين بردن اهداف دشمن نياز به يك وحدت، انسجام و همدلي همچون زمان جنگ نياز داريم.

وي همچنين با اشاره به برنامه هاي رئيس جمهور آمريكا در خارج شدن از برجام گفت: ترامپ قصد داشت كه با خارج شدن از برجام، ايران هم از برجام خارج شود تا ائتلاف جهاني عليه ايران را شكل دهد و اكنون كه با درايت و هوشمندي مسئولين كشور به بن بست رسيده صحبت از مذاكره مي كند در حاليكه صحبت از مذاكره توسط چنين شخصي يك دروغ بزرگ است چون نمي توان به آن اعتماد كرد.

وي تصريح كرد: با وحدت و انسجام مي توانيم به جنگ رواني كه توسط دشمن طراحي شده غلبه كنيم.

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار