مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه گفت: بیش از ۱۵۰۰ خودرو در پارکینگ ایران خودرو شهرستان صحنه انبار شده است.
کد خبر: ۶۵۱۲۷۳
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۵ 04 September 2018

به گزارش تابناک به نقل از تسنیم،داریوش جودکی ، اظهار داشت:‌ مدیرعامل این کارخانه ادعا می‌کند که قطعات خودروهای انبار شده در این کارخانه ناقص است و خودروها در حال تکمیل هستند.

جودکی گفت: طی بررسی‌های انجام شده تا پایان این هفته جزئیات بیش از 1500 خودروی پارک شده در پارکینگ شرکت ایران خودرو شهرستان صحنه احتکار است یا خیر اعلام خواهد شد.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون درستی این ادعا در حال بررسی است، افزود: کارشناسان اداره تعزیرات در حال پیگیری هستند و در صورتی که این خودروها احتکاری باشند با محتکران برخورد قانونی خواهد شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه با بیان اینکه این کارخانه خودروسازی روزانه 100 دستگاه خودرو را در خط تولید دارد، افزود: این کارخانه روزانه 15 تا 20 عدد خودرو را تکمیل می‌کند.

مدیرعامل شرکت ایران خودرو کرمانشاه در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه، اظهار داشت: از مدیران کل تعزیرات و اطلاعات و تمام نهادهای نظارتی درخواست شده که هر زمان اراده کردند برای بازدید و بررسی وضعیت تولید و ورود و خروج شرکت مراجعه کنند زیرا تمام اطلاعات این شرکت سیستمی است و ورود و خروج خودروها ثبت می‌شود و همه چیز شفاف است.

محمد ملکی با اشاره به اینکه گزارش‌‌های روزانه مبنی بر ورود و خروج خودروها صادر می‌شود و تعدادی از خودروها به دلیل نبود قطعات امکان تکمیل ندارند عنوان کرد: از استاندار درخواست شده که کارگروهی برای بررسی این موضوع به صورت هفتگی تشکیل و توضیحات مربوطه در این جلسه ارائه شود.

وی درباره نحوه خروج خودروها از شرکت ایران خودرو کرمانشاه گفت: بعد از تولید خودروها و صدور تأییده در خط تولید سند قطعی برای مشتری صادر می‌شود و در مجموع خودروها به مدت حداکثر 72 ساعت به دلیل فراهم کردن شرایط بارگیری در شرکت باقی می‌مانند.

ملکی با اشاره به اینکه بخشی از تولیدات به دلیل کسری قطعات امکان تجاری شدن ندارند افزود: سایت ایران خودرو کرمانشاه دارای دو نوع محصول از پژو پارس است که در هر دو نوع محصول کمبود قطعات وجود دارد.

وی با بیان اینکه خودروسازان در تابستان تعطیلات تابستانی دارند و برای سایت استان کرمانشاه از 31 مرداد تا نهم شهریور ماه بود عنوان کرد: با توجه به اینکه مقداری از قطعات در این ایام فراهم شد نیروهای شرکت فعالیت خود را ادامه دادند و در مدت تعطیلات 900 دستگاه تجاری و روانه بازار شد.

ملکی با اشاره به اینکه اکنون 1400 خودرو در شرکت به9 دلیل کسری قطعات قابلیت تجاری شدن ندارند گفت: با توجه به اینکه خط تولید اکنون در حال فعالیت است این آمار متغیر است.

مدیرعامل شرکت ایران خودرو کرمانشاه با بیان اینکه ظرفیت ایران خودرو صحنه 30 هزار خودرو در سال است افزود: روزانه 120 دستگاه خودرو در این شرکت تولید و 120 دستگاه روانه بازار می‌شود.

 

 

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار