رئیس خانه معدن استان کرمانشاه گفت: نزدیک به یک سوم معادن قیر طبیعی استان کرمانشاه غیرفعال است.
کد خبر: ۶۵۱۲۷۱
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۲ 04 September 2018

به گزارش تابناک به نقل از تسنیم،محمدعارف ابراهیمی ، 33 معدن قیر طبیعی دارای پروانه بهره‌برداری در استان کرمانشاه وجود دارد اظهار داشت: از این تعداد 10 معدن فعال است که تعدادی نیز به تازگی کار خود را آغاز کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه افزایش ناگهانی و به شدت قیمت قیر پالایشگاهی تمام فعالیت‌ها در این زمینه را تحت‌تأثیر قرار داده است عنوان کرد: با این افزایش قیمت واحدهای عرضه‌کننده ایزوگام از تهیه این ماده ناتوان هستند و عده‌ای غیرفعال شده‌اند زیرا به سرمایه در گردش بسیار دارند.

ابراهیمی افزود: چنانچه در گذشت برای تهیه ایزوگام 10 تا 15 درصد از قیر معدنی استفاده می‌شد اکنون می‌توان با افزایش این میزان به حداقل 30 درصد مقداری شرایط را بهبود بخشید.

وی با بیان اینکه متأسفانه تعادلی بین قیمت قیر پالایشگاهی و معدنی وجود ندارد گفت: قیمت قیر معدنی در گذشته یک سوم قیمت قیر پالایشگاهی بود و اکنون این اختلاف قیمت به یک دهم رسیده و این در حالی است که هزینه‌های جانبی قیر طبیعی افزایش یافته و به طور نمونه هزینه حمل به شدت بالا رفته است.

رئیس خانه معدن استان کرمانشاه با اشاره به اینکه بازار صادراتی مناسبی برای عرضه قیر معدنی ایجاد نشده است عنوان کرد: فرآوری برای این ماده معدنی در کشور وجود ندارد و از آن به صورت بهینه استفاده نشده است.

ابراهیمی با بیان اینکه در این شرایط افزایش تقاضا با افزایش قیمت همراه نیست گفت: در این شرایط که تقاضا برای هدفی افزایش می‌یابد فرصتی برای بازسازی واحدهای تعطیل‌شده است اما معادن غیرفعال استان در نفت‌شهر، گیلانغرب، سومار و قصرشیرین از نظر زمان در مضیغه و نیازمند 6 تا هفت ماه فرصت هستند.

وی با اشاره به اینکه فروش قیر طبیعی با قیمت تعیین شده توجیهی ندارد بیان کرد: هرچند با افزایش قیمت قیر پالایشگاهی تقاضا برای قیر طبیعی افزایش یافته اما پاسخگوی تمام معادن استان نیست و از طرفی این ماده از افزایش قیمت نسبت به قیر پالایشگاهی عقب مانده است.

 

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار