رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کرمانشاه از ساخت نیم ضریح مقام حضرت زینب(س) باکمک بانوان خیّرحرم ساز کرمانشاه خبر داد.
کد خبر: ۶۵۱۲۵۰
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۱ 04 September 2018

 

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا منطقه کرمانشاه، بهمن صحرایی امروز (13 شهریور) در همایش بانوان خیر حرم ساز استان کرمانشاه که در مسجد معتضدی برگزار شد، بابیان اینکه ستاد بازسازی عتبات عالیات یک نهاد مردمی و برگرفته از دیدگاه های مردمی است، اظهار کرد: این نهاد حدود 14 سال پیش و پس از سقوط رژیم بعث عراق در ایران شکل گرفت.

وی به عدم توجه و رسیدگی رژیم بعث به حرم ائمه معصومین(ع) و اماکن مقدس در عراق اشاره کرد و گفت: با سقوط صدام و روانه شدن سیل مشتاقین زیارت ائمه اطهار به این کشور ضرورتی بوجود آمد تا برای بازسازی این اماکن و رفاه زائرین خود اقدام کنیم.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات کرمانشاه تاکید کرد: تمام بازسازی های انجام شده در اماکن مقدسه به واسطه مشارکت های مردمی بوده و حتی یک ریال از بودجه دولتی و بیت المال طبق فتوای مراجع تقلید و مقام معظم رهبری صرف این بازسازی ها نمی شود.

این مسئول اضافه کرد: از محل کمک‌ها و نذورات مردم ایران پروژه ساخت صحن سرای حضرت زهرا(س)در نجف اشرف در حال انجام است که بزرگترین صحن سرای ائمه در کشور عراق خواهد بود.

وی از ساخت درب سرداب امامین عسگرین(ع) طی سال گذشته در کرمانشاه یاد کرد و گفت: کار ساخت نیم ضریح مقام حضرت زینب(س) نیز به کرمانشاه واگذار شده و درحال حاضر بواسطه کمک های بانوان خیر این استان درحال انجام است.

صحرایی با بیان اینکه تاکنون 80 درصد کار ساخت این نیم ضریح انجام شده، اعلام کرد: طی چند هفته آینده نیز 20 درصد مابقی را تکمیل خواهیم کرد.

وی افزود: کارگاه ساخت این نیم ضریح ابتدا در مسجد جامع قرار داشت که به منظور فراهم شدن امکان بازدید عموم مردم آن را به مسجد معتصدی انتقال دادیم.

به گفته این مسئول از دو روز آینده امکان بازدید عموم مردم طی صبح و ظهر از کارگاه ساخت نیم ضریح مقام حضرت زینب(س) در مسجد معتضدی امکان پذیر خواهد بود.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات کرمانشاه با اشاره به جمع آوری حدود یک میلیارد تومان کمک مردمی این استان برای بازسازی عتبات عالیات طی سال 96، عنوان کرد: طی پنج ماهه اول امسال نیز جمعا 500 میلیون تومان کمک ها و نذورات مردمی را جمع آوری کرده ایم.

در ادامه این مراسم حجت الاسلام سید محمد حسین ضیغمیان رئیس پیشین ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کرمانشاه بزرگداشت شعائر دینی را نشانه ایمان قلبی انسان عنوان کرد و گفت: شعائر دینی و اماکن مقدسه انسان را به خدا وصل می کنند، لذا ارزش بسیار بالایی دارند.

وی تاکیدکرد: از این نظر است که دشمنان نمی خواهند که این آثار باقی بماند، بطوری که از زمان متوکل تا وهابیت امروز تمام تلاش خود را بکارگرفته اند تا این بهانه های اتصال بین خدا و بندگان خدا را با تخریب آنها قطع کنند.

ضیغمیان همچنین به فعالیت دشمنان در شبکه های مجازی اشاره کرد و گفت: آنان حتی در شکبه های مجازی نیز به شکل های مختلف دست به قداست زدایی می زنند تا مردم را از این اماکن دور کنند.

 

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار