مشاور عالی استاندار گفت: ملت و نظام جمهوري اسلامي امروز در اوج قدرت هستند اما بايد بگوئيم كه دشمنان اين ملت مانند صدام، حسني مبارك، بوش، كلينتون و ... امروز در كجا هستند؟
کد خبر: ۶۵۱۱۶۹
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۹ 04 September 2018

به گزارش تابناک به  نقل از روابط عمومي و امور بين الملل استانداري؛ جعفر همتي در جلسه شوراي هماهنگي حفظ آثار و نشر ارزش هاي دفاع مقدس به منظور بزرگداشت سي و هشتمين سالگرد هفته دفاع مقدس در استان برگزار شد افزود: در جنگ تحمیلی بسیاری کشورهای دنیا به صدام کمک کردند و در این جنگ از 50 کشور دنیا اسیر گرفتیم.

وي با بیان اینکه اقشار مختلف مردم در جنگ تحمیلی جانانه پای کارآمدند، اظهار داشت: اگر از کرمانشاه 9 هزار و 800 شهید در جنگ تحمیلی تقدیم انقلاب اسلامی شد، بیش از 17 هزار شهید نیز از استان های دیگر در مرزهای این استان به شهادت رسیدند.

وی تصریح کرد: صدام 31 شهریور سال 59 درحالی به سرزمین ایران اسلامی حمله کرد که همه جوانب را بجز روحیات انقلابی و ایمانی و غیرت مردم ایران بخوبی تحلیل کرده بود.

مشاور عالی استاندار با بیان اینکه صدام جنگ را یکسال پیش از شهریور 59 با انجام برخی تحرکات و اقدامات در داخل ایران آغاز کرده بود، گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی این دیکتاتور با تشکیل، حمایت و تقویت گروهک ها و سازمان های مختلف در داخل کشور برعلیه ایران فعالیت می کرد.

وی افزود: صدامی که داعیه آقایی عرب را داشته و توسط مستکبرین به انواع سلاح های پیشرفته مجهز شده بود، بنا داشت یک هفته ای خوزستان را به تسخیر خود درآورد و قسمت عرب و کردنشین ایران را جدا کند و حتی آنها را نیز نامگذاری کرده بود.

جعفر همتی گفت: در شروع جنگ از نظر نظامی انسجامی نداشتیم و این درحالی بود که صدام پیشرفته ترین تجهیزات نظامی و منسجم ترین نیروهای نظامی را در اختیار داشت.

وی تاکید کرد: صدام به امید ساقط کردن ایران وارد عمل شد و در این راه همه دنیا به او کمک کردند، بطوریکه در این جنگ از 50 کشور مختلف اسیر گرفتیم.

مشاور عالی استاندار به نقش روحانیون در پیروزی انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی اشاره کرد و افزود: در این جنگ چهار هزار و 100 شهید روحانی تقدیم انقلاب شد که بیشترین تعداد شهید در بین تمام اصناف است.

وی با اشاره به کمبود امکانات و تجهیزات ایران در جنگ تحمیلی، عنوان کرد: باوجود این مشکلات به لطف خدا و با رهبری امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری و رشادت رزمندگان اسلام امسال چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی را برگزار خواهیم کرد.

همتی با بیان اینکه امثال ترامپ خواهند رفت، اما انقلاب ما پابرجا خواهد ماند، گفت: امروز ملت ایران در اوج قدرت خود ایستاده، اما دشمنانی که در جنگ تحمیلی عراق را حمایت می کردند، به سرنوشتی ننگین دچار شدند.

وی در پایان تاکید کرد: باید امسال باشکوهتر از سال های گذشته برنامه های هفته دفاع مقدس برگزار شود، چراکه باید دین خود را به شهدا و امام شهدا(ره) ادا کنیم و بدون ترديد امسال چهلمين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي به كوري چشم دشمنان با شكوه هر چه تمامتر در كشور ايران اسلامي برگزار خواهد شد كه اين انقلاب مايه دلگرمي براي تمامي محرومان و مستعضفان جهان است.

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار