فرماندار روانسر گفت: در پنج ماهه امسال بیش از ۶۰۰ هزار نفر از جاذبه‌های گردشگری شهرستان روانسر بازدید کرده اند.
کد خبر: ۶۴۶۱۵۸
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۵ 21 August 2018

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا،حسین ویسمرادی  با اشاره به رشد قابل توجه ورود مسافران تابستانی به شهرستان روانسر، اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون بیش از 600 هزار نفر از این شهرستان بازدید کرده اند.

وی اضافه کرد: همچنین طی این مدت 250 هزار گردشگر از مجموعه تفریحی توریستی قوری قلعه بازدید داشته اند که از این تعداد 62 هزار نفر از داخل غار دیدن کرده اند.

فرماندار روانسر در ادامه به تعریف 16 پروژه گردشگری برای مجموعه تفریحی توریستی قوری قلعه و مشکلات پیش پای اجرایی شدن این پروژه ها اشاره کرد و گفت: این مجموعه از چند سال گذشته در اختیار شرکت توسعه گردشگری به عنوان بهره بردار آن قرار گرفت، اما از آنجایی که این شرکت دولتی زیرمجموعه سازمان میراث فرهنگی است و متولی این مجموعه محسوب می شود، امکان ورود بخش خصوصی جهت اجرایی شدن پروژه ها وجود ندارد.

وی با تاکید براینکه باید تلاش کنیم تا این مجموعه از مالکیت شرکت توسعه و از حالت منطقه ویژه گردشگری خارج شود، افزود: همچنین در طرح توسعه ای این مجموعه باید 70 هکتار از اراضی اطراف به مجموعه اضافه شود، اما باتوجه به اینکه این اراضی جزو اراضی منابع طبیعی هستند، اداره کل منابع طبیعی استان با این امر مخالفت کرده، درحالیکه طبق قانون امکان اضافه کردن اراضی با حفط وضع موجود امکانپذیر است.

ویسمرادی تصریح کرد: درحال انجام مقدمات و بسترهای این برنامه ها هستیم تا بتوانیم با توسعه داخل و بیرون غار ماندگاری بیش از 48 ساعت گردشگران در منطقه را داشته باشیم.

وی همچنین در پایان بابیان اینکه یک اقامتگاه رسمی بوم گردی و چند اقامتگاه غیررسمی دیگر در این شهرستان فعال و آماده پذیرش میهمانان و گردشگران تابستانی هستند، گفت: علاوه بر این یک مدرسه 24 کلاسه را نیز برای اسکان گردشگران در تابستان امسال آماده کرده ایم.

 

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار