مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی ایلام گفت: قبل از پایان برداشت پیش بینی ها حکایت از خرید 200 هزار تن گندم داشت که این رقم به علل مختلف از جمله شرایط نامساعد جوی در فصول پاییز، زمستان و اوایل بهار محقق نشد که 189 هزار تن گندم معمولی و دورم با پایان یافتن فصل برداشت این محصول در سال زراعی جاری از کشاروزان استان خریداری شد.
کد خبر: ۶۴۵۶۶۸
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۱ 20 August 2018

به گزارش تابناک ایلام ؛ کامران سیلمان پور اظهار داشت: قبل از پایان برداشت پیش بینی ها حکایت از خرید 200 هزار تن گندم داشت که این رقم به علل مختلف از جمله شرایط نامساعد جوی در فصول پاییز، زمستان و اوایل بهار محقق نشد.

وی افزود: از این مقدار گندم خریداری شده 30 هزار تن گندم دروم و 159 هزار تن نیز گندم معمولی بوده که در قالب 40 هزار محموله به سیلوهای ذخیره گندم حمل شد.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی ایلام یادآور شد: 37 هزار تن از گندم مازاد ذخیره شده استان ایلام تاکنون به دیگر استان های متقاضی دریافت گندم حمل شده و عملیات حمل گندم کماکان ادامه دارد.

سلیمان پور در مورد پرداخت مطالبات گندم کاران تاکید کرد: 2 هزار و 60 میلیارد ریال از مطالبات گندم کاران به آنها پرداخت شده و 450 میلیارد ریال دیگر هنوز وصول نشده است.

وی با بیان اینکه همه گندم کاران حداقل 50 درصد از مطالبات خود را دریافت کرده اند، اظهار داشت: در مجموع 82 درصد بهای گندم پرداخت شده و 18 درصد آن باقیمانده که به تدریج در حال پرداخت است.

سلیمان پور با اعلام اینکه عملیات خرید گندم در سال زراعی جاری از اوایل اردیبهشت ماه آغاز و تا اواخر مردادماه ادامه داشت، گفت: بهای تضمین شده خرید گندم از کشاورزان برای گندم معمولی 13 هزار و گندم دروم 13 هزار و 300 ریال بود./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار