به بهانه فشارها بر مدیرکل آموزش وپرورش برای نصب یک معاون!
سالیان درازی است که عوامل متعدد و دخالت های ناصواب مسیر مدیریت را در آموزش و پرورش استان به بیراهه برده بود. آخرین تغییر مدیریتی در این دستگاه بزرگ و پرچالش در اسفند 96 به وقوع پیوست و مدیرکل جدید با کاربردی ترین شعار خود یعنی اعتقاد به حفظ استقلال آموزش و پرورش وارد عرصه خدمت شد.
کد خبر: ۶۴۵۶۶۲
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۲ 20 August 2018

تابناک ایلام ::از مسایل اساسی و با اهمیت نظام آموزش و پرورش، مدیریت و سازماندهی آن است، مدیریت در آموزش و پرورش از سایر مدیریتها متمایز است، زیرا مدیریت آموزشی امری ظریف، تخصصی و علمی است و باید با خصوصیات روانشناختی اعمال گردد. بر همین اصل است که از بین انواع مدیریت، مدیریت بر سازمانهای آموزش و پرورش از اهمیت ویژه ای برخوردار است و نقش استراتژیک دارد.

 سالیان درازی است که عوامل متعدد و دخالت های ناصواب مسیر مدیریت را در آموزش و پرورش استان به بیراهه برده بود. آخرین تغییر مدیریتی در این دستگاه بزرگ و پرچالش در اسفند 96 به وقوع پیوست و مدیرکل جدید با کاربردی ترین شعار خود یعنی اعتقاد به حفظ استقلال آموزش و پرورش وارد عرصه خدمت شد.

این شعار خیلی زود با چالش روبه رو شد زیرا دخالت نکردن سیاسیون و مسئولان رده بالای استان در کار بزرگترین دستگاه انسانی در استان ها سخت به نظر می رسید. شاید وزارتخانه و مقامات ذیصلاح می توانستند انتخاب بهتری داشته باشند، اما به هر روی فاکتورهای موجود قرعه را به نام مدیرکل کنونی زد تا با مدیریت ایشان آموزش و پرورش آغازی مجدد داشته باشد.

نشانه های تلاش های بیرونی برای سیطره بر آموزش و پرورش و تلاش های درونی برای مقاومت روز به روز آشکارتر می شد و جمع فشار آورندگان به مدیریت دستگاه برای انتصابات مطابق میل آنان و یا حفظ مهره های ناکارآمدی که خواست فرهنگیان عوض شدن آنها بود از حیطه ایلام خارج و به مرکز نشینان نیز سرایت کرد. همواره به فرزندان این آب و خاک که در خارج از استان پست و مقامی گرفته اند، افتخار کردیم اما از دخالت های بیجای آنان به نفع عوامل خود دلزده و مایوس شدیم.

 امروز اما، ما فرهنگیان فشار بر بدنه مدیریتی آموزش و پرورش استان برای رسیدن به اهداف برخی افراد، کاری بسیار مذموم و ناپسند می دانیم که آن هم توسط رییس یک نهاد نظارتی و کشوری انجام بشود. عالیجنابان تهران نشین باید بدانند که این حرکات و سکنات از چشمان تیزبین معلمان پنهان نیست.

فریاد و فغان ما فرهنگیان از دست مدیرانی بود که فرزند دارای ژن خاص خود را بدون رعایت مقررات و تشریفات ابتدا انتقال و سپس اداری نمودند!! وام های کلان کم بهره را بردند و به ریش ما خندیدند!! وابستگان خود را انتصاب دادند!! حال که به این خواسته فرهنگیان پاسخ مثبت داده شده است و نسیم تغییر روحی تازه و جوان به کالبد خسته آموزش و پرورش دمیده است، شما حضرات چکاره هستید که چوب لای چرخ آموزش و پرورش می گذارید. بهتر نیست بجای دخالت در اموری که به شما مربوط نیست به سراغ حقوق های نجومی رفته و گزارش آن را به ملت بدهید.

جناب استاندار، ما شعار جوانگرایی و حمایت از بانوان را از شما بپذیریم یا فشار برای انتصاب مجدد آقایان لب مرز بازنشستگی!! جناب استاندار این دستگاه آموزش و پرورشی برابر با تمام دستگاههای استان نیروی انسانی دارد، چرا برای یک بار هم که شده به استقلال عمل آن احترام نمی گذارید و بجای توصیه افراد خاص برای مدیریت و چشم غره رفتن، برادرانه یار و همراه نمی شوید تا انبوه مشکلات را با همراهی و همدلی حل نماییم. آیا زمان آن نرسیده است بجای تصمیم گرفتن برای ما و تزریق خواص خویش به بدنه مدیریتی آموزش و پرورش، اجازه دهید خودمان تصمیم بگیریم.
جناب استاندار ، نمایندگان محترم که وظیفه شما نظارت است نه دخالت، حضرات تهران نشین حداقل یار ما نیستید بار ما نباشید. بگذارید مدیرکلی که باید پاسخگوی مردم و مجموعه فرهنگیانش باشد به امور اجرایی دستگاهش برسد. بگذارید در انتصاباتش مستقل عمل کند و ناظر بر او جامعه فرهنگی باشد نه سیاسیون و صاحبان رانت، حداقل به بخشنامه انتصاب مدیران دولت خودتان پایبند باشید!!

ما به عنوان جمعی از فرهنگیان که دل در گرو خدمت به مردم شریف استان را دارند اعلام می داریم که اگر روال دخالت های فرمایشی و فرسایشی حضرات ادامه داشته باشد، پشت پرده این پازل های نامریی را برای جامعه استان و خاصه فرهنگیان روشن خواهیم کرد و اگر مدیرکل دستگاه ما نیز با این جوسازی ها تسلیم خواسته های نابحق شود، عقد اخوت با هیچ کسی نبسته ایم و گذشت نخواهیم کرد و همچنان که به منظور رفع عیوب موجود او را نقد کرده ایم، باز هم نقد می کنیم.

از انجمن اسلامی معلمان نیز به عنوان منتخبان صنفی جامعه فرهنگی انتظار داریم که صورت جدی و بدون ملاحظه به این موضوع ورود نمایند و از شان جامعه فرهنگی صیانت نمایند. در پایان از همه کسانی که می توانند با دخالت نکردن به جامعه بزرگ فرهنگیان کمک کنند، درخواست داریم، اکنون که مهرماه در پیش است، دست از بازی های سیاسی بردارند و بگذارید تا در آرامش مهر97 را با همراهی و همدلی آغاز کنیم و در خصوص آموزش و پرورش با نقد برنامه های مدیریتی کمک کار باشیم نه حب و بغض و فشار برای انتصاب در مدیری!

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۱
سعید
|
United Kingdom
|
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
گویا قراراست افراد موردنظر این منتقدان قراراست کناربروند .نویسندگان این درخواست خودازسیاسی کارترین نیروهای آ.پ استان اند همانگونه که انجمن به اصطلاح اسلامی معلمان چنین اند.پیشرفت وپسرفت عملکرد مدیران کل هم برای آنان تفاوتی نمی کند فقط همسویی بااهداف آنان ملاک گزینش نیروهاست.
شفیعی
|
United Arab Emirates
|
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
البته این نامه نگاران همان فرصت طلبان هستند که گاها دنبال امیال شخصی هستند.ضمنا این از موسیان و الان اداره چوار .پسر آقای جمالی نیستند.بابا برادران که باهم پست میگیرند اشاره نکردی..باشگاه فرهنگیان نگفتی .جریان مانتو مدارس و زیر میزی نگفتی...نفهمیدیم زیر میزی برای پوشاک چه ...فلافل و انبه مدارس چه ....مدیران زحمت کش بیشتر وقت خود را صرف بوفه مدارس میکنند .‌.دکانی زدن چه دکانی...اموزش و پرور ش ورود مدیران و معاونین به بوفه ممنوع کند.بخدا زندگی بعضی مدیران آلوده کرده این بوفه ها‌.‌..اصلا بعضی مدیران کسر شان میدانند.ورود مدیر به بوفه ...اما کاش کاش
هواس
|
United Arab Emirates
|
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
اداره کل انشالله تفاهم یا تفاخم نامه ای با بانک مهر دارد.بیست میلیون بلوکه میکنند و چهل میلیون صوری میدهند یعنی در واقع ۲۰ میلیون وام قرت الحسنه وقول پیرمرد ها ...حالا دو سال اول اقساط بیست میلیون دو سال دوم جریمه بیست میلیون پول بلوکه شده.اقای مدیر کل چه حسابی کردی .جار می زنی وام وام چهل میلیون ...کجا کی چگونه...بنده خدا بیست میلیون میده و چهار سال اقساط نهصد هزاری.بیست میلیون می خواب تو بانک بدو ن ریالی...اما‌ ...اما خودش ۴ درصد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
تا بوده چنین بوده که آموزش و پرورش بازیچه سیاسیون بوده است ، مدیرکل فعلی هم آدم مستقل و شجاعی است اما نمیدانم که قادر خواهد بود در مقابل فشارها مقاومت کند یا نه ؟ اما نقش پر رنگ دستگاه نظارتی و سو استفاده از جایگاه آن در این اعمال فشار آشکار است ، مسئول محترم آن نهاد بجای رسیدگی به مشکلات کلان کشور وقت خود را صرف اعمال فشار به وزیر آموزش و پرورش و مدیرکل برای انتصاب مجدد مهره های سوخته و منفور گذاشته است .
خدادوست
|
United Arab Emirates
|
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
سلام خدا قوت پهلوان .زنده باشی پهلوان.چه میکنه این مدیر کل..برادر یکی مشاور دست راست.اخوی دوم معاون و ماهی یک پست .قرار رزومه پست های سازمان و شهرستانها بدست بیاورد.بعدها برای نوه ها تعریف کنند بگویند .ریس شهرستان بودم .معاون بودم و وام قرت الحسنه دارم.اما هیچ کی نگرفت...خدایاااااااا خداییاااااااااا تا کی این جور ادامه داره.راستی نگفتم پسر معاون قدیم از موسیان فوررررررییییی چواررررررر منتقل شد .ای فدای قانون مداری بیرانوند ...اقای بیرانوند باید محاکمه میشد بابت رانت رانت...اقا تازه استخدام انتقالی ممنون.مال صد سال پیش نیست ..الان الان
داراب
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
اصلاح طلبی برای برخی همان تمامیت خواهی و انحصار طلبیست ،مگر قحط الرجاله که معاونت قبلی باید برگرده
اکبر
|
United Arab Emirates
|
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
یک جمله با ریس سازمان وقتی ما درخواست انتقالی دارم میگه نیاز و ممنوع.اما پسر معاون ایراد نداره..اخه قربان خدا بشیم.چرا بی عدالتی چرا قانون زیر پا گذاشتن.سازمان بازرسی و ارگانهای نظارتی کجاییییی....ما از بی عدالتی رنج میبریم.دادمان هیچ کجا نمی رسد...خیانت به خون شهدا میکنند با ذبح قانون
ناشناس
|
United States
|
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
خواننده چگونه می تواند از روی این نوشته به آن تیتر برسد؟
لطفاً اصل ماجرا را بفرمایید بعد اعتراض بی نام و نشان را منتشر فرمایید.

اصل ماجرا این است که دو سه هفته پیش جناب آقای جمالی معاون پشتیبانی و مالی آموزش و پرورش از سمت خود برکنار و فرد دیگری جایگزین ایشان شد. متعاقب آن، جناب آقای جمالی رایزینی های خود را برای برگشت به عنوان معاون آغاز نمود و از طریق جناب زینی وند معاون وزیر آموزش و پرورش و دکتر آذر ریاست دیوان محاسبات فشارهای خود را بر وزیر آموزش و پرورش وارد نمود که بالاخره وزیر آموزش و پرورش از مدیرکل آموزش و پرورش خواستند که ایشان را به عنوان معاون برگرداند. ظاهرا جناب آقای رستم زاد پدیرفته است که آقای جمالی را به عنوان معاون آموزش متوسطه منصوب و جایگزین فردی نماید که دو سه هفته است که معاونت آموزش متوسطه را بر عهده گرفته است.

کلیت ماجرا این است و فرد یا افرادی که نامه فوق را نوشته اند به اصل ماجرا نپرداخته و از در تهدید وارد شده اند.

البته بنده امیدوارم آموزش و پرورش بتواند استقلال خود را حفظ کند. ولی
گمان نیه کم فلانی
ناشناس
|
United Arab Emirates
|
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
مدیر کل بی خبر از عزل و نصب...دیگران تصمیم میگیرند..اموزش و پرورش چوار خبر ندارید بارها گفتیم و شکایت کردیم.اتفاقا پایه شان قوی تر شد ..نیرو ارزشی بیرون کردند اما هنوز دیگران جولان میدن و به ریش معلمان می خندند...عذر نیروهای انقلابی و ارزشی و اهل نماز و دیانت خواستن.اما هنوز مسله دارها هستن.معاونین چوار جای اینها اینجا نیست..سازمان و مدیر کل ورود کنند ظاهرا ریس منطقه توانش ندارد یا خبر ندارد.ظاهرا هر چه نیرو انقلابی
ناشناس
|
France
|
۱۴:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
اقایان مرکز نشین دست از سر آ.پ ایلام بردارید

اقایان دیوان نشین دست از سر آ.پ بردارید
خواب نما
|
United Arab Emirates
|
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
فرزندت کجاست .ژن خوب ج ..جمالی.
فرهنگی
|
United States
|
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
برای دخالت کنندگان در آموزش و پرورش متاسف هستیم. امروز قرار است شایستگی و لیاقت یک معاون فدای رانت و زور یک عالیجناب شود، و فردی انتصاب بیابد که برکناری او موج شادی را به جمع فرهنگیان آورد، واقع متاسفیم . به حال فرهنگیان باید گریست
سازمان
|
United Arab Emirates
|
۱۵:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
عجیب نمیدانم.پست چه جور تقسیم شد.فضای ضعیفی حاکم حاکم
فرهنگی از دهلران
|
United States
|
۱۵:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
معاون سابق نمادی از تفرقه افکنی بین اقوام مخصوصا در شهرستان دهلران بود. شایسته معاونت اداره کل استان ایلام نبود. درود بر اقای رستم زاد کار صحیح را انجام دادن و جای تشکر و قدر دانی دارد.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
اخراج این آقا درخواست جامعه فرهنگیان استان بوده والبته دلائل آن متعدداست ولی علاوه برمواردغیرقانونی به نفع خویش وخانواده واقوامش ،یکی ازعوامل اصلی اختلافات حوزه شمال وجنوب استان (پیرو آن فامیل مرکزنشینش که اخیرابادبدبه وکبکبه به استان آمد)وعامل اساسی اخلافات قومیتی دردهلران بوده وهستند
ایمان
|
United Arab Emirates
|
۱۶:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
جناب اسدی متوجه نیستند عزل و نصب که فقط با نامه نگاری درست نمیشه.تحلیل بسیار پر محتوی اما آمار پارتی بازی بیش از این تو سازمان و مناطق و شهرستان ها.بداد اموزش و پرورش برسید به کمپین فرزندت کجاست.بپیوندند.از موسیان به ایلام و چوار منتقل.ایا اگر پدرش معاونت نداشت .ریس کارگزینی سازمان انتقالش می دادند.فقط این سوال شورا و جلسه کسی معارض نداشت.مخالفت نشد
الیاس
|
United Arab Emirates
|
۱۶:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
فقط یک سوال فرزند آقای جمالی کی استخدام شدند سابقه و سال جذب و الا ن کجا شاغل...پارتی باز معروف..سازمان به گند کشید.سازمان و اموزش و پرورش اخ این نیروی سوخته ول کند.با یکسال سابقه از موسیان به چوار
رستمی
|
United Arab Emirates
|
۱۶:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
درود بر رستم زاد عزلش کرد.عزل کمترین حق بود باید محاکمه بشه.ازش بپرسند انتقالی پسش چه جور گرفت.به تبعیت همسر بود.یا به تبعیت پدر .یا هردو
احمد
|
United Arab Emirates
|
۱۶:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
اموزش و پرورش چوار دریابد حضرات.مدیر کل .چوار چوار فرهنگیان از فضای حاکم نفرت دارند.جو و شرایط مناسب نیست.کتبی به جاهای مختلف اطلاع داریم.منظورمان اصلا نگهبان نیست.پس معاونین چوار صلاحیت این ساختار ندارند.در حد و قواره اموزش و پرورش نیستند.پس تقاضای بررسی عاجل داریم.کار بیخ پیدا کند سرو صداش در میاد کار به جای بدی میکشد .پس به احترام خون شهدا مسولین دست بجنبانند.دیر نشه
ناشناس
|
United Arab Emirates
|
۱۶:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
رستم زاده فکر نکنیم توانایی سیاسی کاری بیرانوند داشته باشید.بیرانوند پدر اموزش آموزش در آورد.بیرانوند سیاست زده.رستم زاده لطفا وقت دقت کنید. مشکل دار وارد سیستم اداری نشوند خیلی بده ما فرهنگیان افراد حاشیه دار و حتی مشکل دار پست سازمانی گرفتم.گزینش حراست سازمان تقاضای عاجل‌.نظارت.نظارت والله بعضی مشکل اساسی دارند
پارسا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۰
حق هر مدیری هست که تیم کاری خودش را انتخاب کند تا سیاست های کاریش را پیش ببرد اما دخالت های جناب آذر، زيني وند و بعضی نزدیکان نمایندگان مجلس آموزش و پرورش استان را به بیراهه کشیده است آقای رستم زاد که با شعار حفظ استقلال آموزش و پرورش متولی این اداره شد باید در عمل ثابت کند و الان وقت عمل است و گرنه استعفا می تواند بهترین گزینه باشد،لطفا آموزش و پرورش را از حواشی نجات دهید!
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار