معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اعلام کرد:
معاون امور اقتصادی و بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان با بیان این‌که کسانی که سودی بیشتر از سود قانونی را بر روی قیمت محصولات اعمال کنند، تخلف است، گفت: در حال حاضر هیچ صنفی به صورت سرخود نمی‌تواند برای کالا یا خدمات خود قیمت‌گذاری کند.
کد خبر: ۶۴۵۶۴۹
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۵ 20 August 2018

ابراهیم نجفیان اظهار کرد: در حال حاضر هیچ صنفی به صورت سرخود نمی‌تواند برای کالا یا خدمات خود قیمت‌گذاری را انجام دهد و قیمتگذاری تابع شرایط خاصی است.

وی افزود: کالاهایی که نیاز به قیمت مصوب دارند، باید در ستاد تنظیم بازار و کمیته نظارت قیمت‌گذاری شوند. در این زمینه آیتم‌هایی برای قیمت‌گذاری در نظر گرفته می‌شود و بر اساس آن، کالا قیمت‌گذاری می‌شود.

معاون امور اقتصادی و بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان ادامه داد: کالاهایی وجود دارد که نرخ آن‌ها متعارف است و قیمت آن‌ها بر اساس فاکتور خرید و سود مشخصی تعیین می‌شود. در این زمینه هر صنف و هر رسته‌ای می‌تواند با توجه به درصد سود مشخص شده در قانون، آن درصد سود را به قیمت فاکتور اضافه و کالا را به فروش برساند.

نجفیان با اشاره به مبنای قیمت‌گذاری برخی از کالاها بیان کرد: فروشندگان در این زمینه مجاز هستند تا طبق فاکتور خرید رسمی که در اختیار دارند، سود قانونی در نظر گرفته شده برای صنف خود را در قیمت نهایی محصول لحاظ کنند و آن را به فروش برسانند.

وی خاطرنشان کرد: کسانی که سودی بیشتر از سود قانونی را بر روی قیمت خرید محصولات اعمال کنند، تخلف است و در این خصوص با آن‌ها برخورد می‌کنیم.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار