یک فوق تخصص بیماری‌های ریه عنوان کرد:
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به ادامه انتشار دود آتش‌سوزی بخش عراقی تالاب هورالعظیم در شهرهای خوزستان گفت: با انتشار دود بروز یا تشدید بیماری‌ها در کسانی که زمینه بیماری‌های تنفسی دارند مشاهده می‌شود.
کد خبر: ۶۴۵۶۴۱
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۱ 20 August 2018

دکتر مریم حدادزاده شوشتری با اشاره به آثار انتشار دود در شهرهای خوزستان بر بیماران تنفسی در پی آتش‌سوزی بخش عراقی تالاب هورالعظیم اظهار کرد: سازمان حفاظت محیط زیست باید بررسی کند که محتویات این دود چیست اما معمولا در دودهای حاصل از آتش‌سوزی مونواکسیدکربن وجود دارد.

وی گفت: با این وجود بعید به نظر می‌رسد که در این دود آلاینده‌ای غیرمعمولی نسبت به دیگر دودهایی که از آتش‌سوزی‌ها در مزارع منتشر می‌شود، وجود داشته باشد.

حدادزاده شوشتری تصریح کرد: با انتشار دود بروز یا تشدید بیماری‌ها در کسانی که زمینه بیماری‌های تنفسی دارند مشاهده می‌شود.

این فوق تخصص بیماری‌های ریه عنوان کرد: طبق بررسی‌های انجام شده میزان شیوع بیماری آسم در خوزستان یک و نیم تا دو برابر متوسط کشوری است و تعداد بیماران مبتلا به آسم در خوزستان نسبت به میانگین کشوری بیشتر است. در این شرایط احتمال تشدید بیماری‌ها وجود دارد و می‌بینیم که پس از آتش‌سوزی بخش عراقی تالاب هورالعظیم و انتشار دود، کسانی که زمینه بیماری‌های تنفسی داشتند با تشدید علائم به مراکز درمانی مراجعه می کنند.

حدادزاده شوشتری گفت: همچنین بیماری‌های دیگر تنفسی و قلبی و عروقی با آلودگی هوا و یا دود منتشرشده از آتش‌سوزی هور تشدید می‌شوند.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز عنوان کرد: در این شرایط تنها توصیه پزشکان این است که تا حد امکان از منزل خارج نشوید اما در صورت وجود کار ضروری و خروج از منزل حتما از ماسک فیلتردار استفاده شود.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار