معاون هماهنگي امور عمراني استانداري گفت: اداره شهرداري با سرپرست تنها خروجي كوتاه مدت دارد و بيشتر به انجام امورات جاري پرداخته و از برنامه هاي بلند مدت غفلت مي شود لذا اعضاي شوراي شهر كرمانشاه براي انتخاب سريعتر شهردار تلاش كنند.
کد خبر: ۶۴۰۱۹۳
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۰ 07 August 2018

به گزارش تابتاک به نقل از روابط عمومي امور بين الملل استانداري مهندس مهردادسالاري در كارگروه راهبردي كه با حضور فرماندار و تعدادي از اعضاي شوراي شهر كرمانشاه برگزار شد با تاكيد بر ضرورت پيگيري و تصميم گيري ها در خصوص پروژه هاي شهري در زمان كوتاهتر، اظهار داشت: مسائل و تصميمات شهري نيازمند تصميم گيري سريع و به موقع است لذا شوراي شهر و شهرداري بايد باتصميم گيري هاي به موقع و در زمان كم، در تحقق پروژه ها جهت ارائه خدمات مطلوب به شهروندان تلاش كنند.

مهندس سالاري درادامه افزود: متاسفانه سطح مداخلات اعضاي شوراي شهر در امور اجرايي شهرداري افزايش يافته است لذا ضرورت دارد شوراي شهر اختيارات شهردار منتخب خود را افزايش داده و تمامي وظايف اجرايي صرفاً توسط شهرداري انجام شود.

مقام عالي حوزه عمراني استان تاخير در تصميم گيري ها در شوراي شهر را باعث نارضايتي شهروندان دانست و گفت:متاسفانه بعضي از لوايح چندين ماه در كميسيون هاي تخصصي شورا جهت تصميم گيري معطل مي ماند و اين باعث نارضايتي شهروندان مي شود.

وي افزود: شورا بايد لوايح شهرداري را سريعا بررسي و درخصوص آنها تصميم گيري كند تا شهروندان سردرگم نشوند.

معاون هماهنگي امور عمراني استانداري تصريح كرد: بررسي پيشنهادات سرمايه گذاران بخش خصوصي و شهرداري و همچنين مشاركت ها با شهرداري بايد به موقع صورت گيرد زيرا طولاني شدن زمان بررسي باعث عدم جذب سرمايه گذار و سرمايه گذاري آنها دراستان هاي ديگر مي شود.

وي با تاكيد بر ضرورت تسريع در انتخاب شهردار توسط اعضاي شوراي شهر، گفت: ما به موضوع انتخاب شهردار ورود نمي كنيم و براي نظر اعضا ي شورا احترام قائل هستيم زيرا از اختيارات شوراست كه شهردار را انتخاب كند اما اداره شهرداري با سرپرست تنها خروجي كوتاه مدت دارد و بيشتر به انجام امورات جاري پرداخته و از برنامه هاي بلند مدت غفلت مي شود.

مهندس سالاري با تاكيد بر ضرورت ساماندهي دستفروشان بيان داشت:وظيفه شهرداري است كه با حفظ كرامت دستفروشان توأم با ایجاد انضباط ، آنها را ساماندهي و از معابر به مكان هاي مشخص شده منتقل كند.

وي همچنين افزود: پيامد هاي و معضلات اجتماعي، سدمعبر و ايجاد ترافيك....در شهر ناشي از عدم انجام وظايف قانوني توسط شهرداري است.

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار