رئیس هیات شمشیربازی استان کرمانشاه گفت: سالن فرسوده و قدیمی شمشیربازی کرمانشاه بزودی تخریب و سالن جدید احداث می شود.
کد خبر: ۶۳۹۵۳۴
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۶ 05 August 2018

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا،بابک ترابی ، با بیان اینکه کرمانشاه یکی از قطب ها و خاستگاه های شمشیربازی در کشور است، اظهارکرد: از گذشته قهرمانان بسیار خوبی در این رشته در استان داشته ایم که از چهره های مطرح و افتخارات شمشیربازی ایران بوده اند.

وی در ادامه به تشریح دلایل رکود شمشیربازی ایران و کرمانشاه طی دهه های گذشته اشاره کرد وگفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی به دلیل نوع نگاهی که درکشور به برخی از رشته های ورزشی همچون شمشیربازی وجود داشت، این رشته کاملا مورد بی توجهی قرار گرفت، بطوری که حتی فدراسیون آن نیز منحل شد.

رئیس هیات شمشیربازی کرمانشاه افزود: این نگاه از حدود 20 سال پیش به مرور تغییر پیدا کرد و شمشیربازی روند احیاء را در پیش گرفت.

وی با بیان اینکه با احیاء شمشیربازی در ایران این رشته در کرمانشاه نیز احیاء شد، تصریح کرد: متاسفانه از آنجایی که طی سالهای 92 تا اوخر 95 هیات شمشیربازی کرمانشاه دارای رئیس هیات نبود، شاهد رکود بسیار بدی در این رشته بودیم، چراکه در ایامی که سایر رشته های ورزشی دراستان در بحث توسعه فیزیکی مشغول دریافت بودجه و راه اندازی سالن های اختصاصی بودند، هیات شمشیربازی بدون اقدامی درحال افت بود.

ترابی تاکید کرد: بهمن سال 95 درحالی هیات شمشیربازی کرمانشاه را تحویل گرفتم که این رشته چندسالی بود که رئیس هیات نداشت و با سرپرست اداره می شد، تعداد ورزشکاران آن معدود بود که آنها هم بصورت متفرقه فعالیت می کردند، اکثر مربیان از استان خارج شده بودند، هیات دفتر نداشت و امکانات ما در حد زیر صفر بود.

وی اضافه کرد: در این راستا در اولین اقدام، هیات رئیسه را انتخاب کردیم، کمیته های مختلف زیرمجموعه را تشکیل دادیم و از پیشکسوتان این رشته دراستان کمک گرفتیم و پس از چند ماه دوندگی موفق به راه اندازی دفتر هیات شدیم.

رئیس هیات شمشیربازی کرمانشاه باتاکید براینکه این هیات تمرکز خود را بروی استعدادیابی رده های نونهال قرار داده، گفت: سال گذشته توانستیم طی یک مرحله استعدادیابی 14 تا 15 نونهال کرمانشاهی را جذب کنیم.

وی به موفقیت ها و مدال آوری ورزشکاران هیات شمشیربازی کرمانشاه در سال 96 و ابتدای سال 97 اشاره کرد و یادآورشد: خوشبختانه افق بسیار خوبی پیش روی این رشته در کرمانشاه است.

ترابی با اشاره به فرسودگی سالن اختصاصی هیات شمشیربازی کرمانشاه، عنوان کرد: مرداد سال گذشته مجوز بازسازی سالن اختصاصی هیات کرمانشاه را گرفتیم و قرار است بزودی عملیات اجرایی بازسازی این سالن آغاز شود.

وی گفت: ظرف هفته آینده کار تخریب این سالن انجام می شود و احداث آن را با اعتبار اولیه 300 میلیون تومان آغاز خواهیم کرد، برای تجهیز آن نیز به 200 میلیون تومان اعتبار نیاز داریم.

رئیس هیات شمشیربازی کرمانشاه با بیان اینکه فعالیت در رشته شمشیربازی هزینه نسبتا بالایی دارد، افزود: اگر فردی بخواهد وارد این رشته شود و لباس استاندارد تهیه کند، حداقل سه میلیون تومان باید هزینه کند.

وی تعداد ورزشکاران سازمان یافته این رشته در کرمانشاه را 40 ورزشکار اعلام و تصریح کرد: به دلیل مشکلات تهیه لوازم و بالا بودن قیمت ها و همچنین عدم شناخت و معرفی کافی این رشته، اقبال به آن کمتر است.

ترابی بیان کرد: برای ورود به این رشته، خصوصا در رشته های سابر و اپه افرادی که قدبلند و چپ دست هستند، مناسب ترند.

وی از تلاش برای ارتقاء سطح رشته شمشیربازی درکرمانشاه خبرداد و گفت: می خواهیم با برگزاری کلاس های داوری و مربیگری در این زمینه ها نیز بروزرسانی شویم.

 


منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار