یک متخصص چشم با بیان اینکه مدت زمان استفاده از لنز برای افراد مختلف متفاوت است، گفت: به طور معمول استفاده از لنز بیش از چهار ساعت در طول شبانه‌‎روز توصیه نمی‌شود.
کد خبر: ۶۳۹۵۳۱
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۴ 05 August 2018

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا،دکتر جلیل امیدیان ، با بیان اینکه لنزها کاربردهای متفاوتی دارند، گفت: امروزه لنز هم کاربرد زیبایی داشته و هم درمانی، بطوری که برای درمان عیوب انکساری چشم از لنز استفاده می‌شود و تفاوت چندانی میان این دو به لحاظ ساختار نیست.

امیدیان با اشاره به وجود دو نوع لنز سخت و نرم، گفت: ساختار بیشتر لنزها نرم است، اما لنزهای سخت هم وجود دارد که برای درمان عیوب انکساری چشم به خصوص درمان آستیگماتیسم به کار برده می‌شوند.

به گفته‌ی این متخصص بیشتر افراد استفاده از لنزهای نرم را به خاطر راحتی بیشتر ترجیح می‌دهند، در حالیکه برای حفظ سلامت چشم استفاده از لنزهای سخت به جهت بافتی که دارند
و احتمال آلودگی کمتر این نوع لنزها بهتر است.

امیدیان با اشاره به اینکه مهم‌ترین عوارض استفاده از لنز ایجاد عفونت‌های چشمی است، بیان کرد: به دلیل رعایت نکردن نکات بهداشتی در نگهداری لنزها و استفاده طولانی مدت از لنز خطر ایجاد عفونت چشمی وجود دارد، حتی این امکان وجود دارد عفونت های مقاوم به درمان ایجاد شود که این مسئله لزوم دقت در استفاده‌ صحیح لنز را می‌طلبد.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه خاطرنشان کرد: برخی افراد به دلیل داشتن حساسیت و آلرژی در استفاده از لنز دچار مشکل می شوند. اگر این حساسیت نسبت به مواد نگهدارنده باشد می‌توانند قبل از استفاده از لنز آن را با سرم شستشو دهند. یا اینکه تحت نظر چشمپزشک یا اپتومتریست نوع محلول را که به آن حساسیت دارند تغییر دهند.

امیدیان با بیان اینکه برای هر فرد و هر نوع لنز مدت زمان استفاده متفاوت است، گفت: به طور معمول استفاده از لنز بیشتر از چهار ساعت در طول روز توصیه نمی شود و افراد باید برای حفظ سلامت چشم استفاده از لنز را محدود کنند.

این متخصص چشم با هشدار نسبت به استفاده خودسرانه از لنز، گفت: توصیه می‌شود افراد قبل از استفاده از هر نوع لنز درمانی و یا زیبایی ابتدا به پزشک مراجعه کرده و زمان مصرف لنز، نوع لنز و نوع محلول های نگهداری را با تجویز پزشک مشخص کنند.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار