یک فعال بازار آهن قیمت کنونی هر کیلو اهن درب کارخانه را ۵۷۰۰ تومان اعلام کرد و گفت: نظارت اصلی باید بر روی کارخانه‌ها صورت گیرد، نه واحد‌های خرده‌فروشی آهن.
کد خبر: ۶۳۹۵۳۰
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۲ 05 August 2018

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا،حمیدرضا ویسی‌زاده ، با اشاره به افزایش قیمتی که اخیرا در بازار آهن‌آلات رخ داده، گفت: از زمان گران شدن دلار تاکنون حدود 50 تا 60 درصد قیمت آهن گران شده است.

وی دلیل این افزایش قیمت را بالا رفتن قیمت دلار دانست و یادآوری کرد: قیمت شمش آهن بر اساس دلار محاسبه می‌شود و با گرانی دلار قیمت شمش هم بالا رفته است.

وی قیمت کنونی آهن درب کارخانه را به نرخ امروز (14 مرداد) کیلویی 5700 تومان اعلام کرد که 100 تومان کرایه حمل تا درب مغازه به آن می‌خورد.

رئیس پیشین اتحادیه آهن فروشان کرمانشاه تاکید کرد: مغازه‌داران یا یک درصد سود روی آهن می‌کشند و عرضه می‌کنند و یا حتی گاهی مجبور به عرضه آهن زیر قیمت خرید می‌شوند و آهن را تا کیلویی 5300 یا 5400 تومان می‌فروشند.

وی با اشاره به نرخ 3750 تومانی که برای هر کیلو آهن اعلام شده، افزود: این نرخ واقعی نیست و مغازه‌داران امکان عرضه آهن به این قیمت را ندارند.

به گفته ویسی‌زاده، این شرایط باعث شده برخی از آهن‌فروشان کرمانشاه تعطیل شوند و دستگاه‌های نظارتی نیز مدام آنها را جریمه کنند.

این فعال بازار آهن با بیان اینکه نظارت اصلی باید بر روی کارخانه‌ها صورت گیرد، خاطرنشان کرد: خرده‌فروشان تاثیری بر قیمت بازار ندارند.

ویسی‌زاده گفت: در شرایط کنونی برخی از کارخانه‌ها حتی عرضه آهن هم انجام نمی‌دهند که خود به بالا رفتن قیمت‌ها دامن می‌زند.

وی عنوان کرد: اگر کارخانه آهن کافی در اختیار خرده‌فروشان قرار دهد آنها حاضرند از سود قانونی خود بگذرند و فقط با یک درصد سود آهن را در بازار عرضه کنند.

وی درباره خرید آهن از بازار بورس نیز عنوان کرد: بسیاری از خرده‌‍فروشان شهرستانی امکان خرید آهن از بورس به صورت سبدهای بزرگ 500 تا هزار تنی را ندارند و آهن معمولا در بازار بورس به دست خرده‌فروشان شهرستان‌ها نمی‌رسد.

رئیس پیشین اتحادیه آهن فروشان کرمانشاه اظهار کرد: به علاوه آهنی که از بورس خریداری شود بعد از سه، چهار ماه تحویل می‌شود که به صرفه نیست.

به گفته این فعال بازار آهن، مجموع این عوامل مشکلات بسیاری را برای حدود 110 تا 120 واحد عرضه آهن‌آلات در کرمانشاه ایجاد کرده که اکثر آنها هم خرده‌فروش هستند.

اخیرا مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه قیمت هر کیلو آهن را 3750 تومان اعلام و اظهار کرد: عرضه آهن با قیمت بیشتر از این نرخ تخلف است و با افراد متخلف برخورد خواهد شد.

 

 

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار