تیم ملی بوکس ایران درحالی ۲۷ مرداد راهی مسابقات آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا می‌شود که با حذف اوزان سنگین وزن، شرایط سختی در مسابقات پیش‌رو دارد.
کد خبر: ۶۳۹۵۲۹
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۰ 05 August 2018

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا،علی مظاهری مربی تیم ملی بوکس ایران در رقابت های آسیایی جاکارتا ، با تاکید ب راینکه کار سختی در جاکارتا پیش‌رو داریم، اظهارکرد: متاسفانه در این دوره بنا به تصمیم کمیته برگزاری مسابقات سه وزن 81، 91 و به اضافه 91 کیلوگرم از رقابت‌های بوکس حذف شده است.

وی ادامه داد: از آنجایی که شانس مدال آوری تیم ملی بوکس ایران در این اوزان بود، حذف آنها کار را برای ما در جاکارتا سخت کرده است.

مربی تیم ملی بوکس ایران با بیان اینکه این برای اولین بار است که تنها با سبک وزن‌ها در مسابقات حضور داریم، تصریح کرد: تمام تلاش خود را به کار گرفته‌ایم تا بتوانیم در این مسابقات نتایج قابل قبولی کسب کنیم.

وی افزود: زمانی که در سنگین وزن ورزشکار اعزامی به مسابقات مختلف داشتیم، تیم‌های ازبکستان، قزاقستان و چین مهمترین رقیبان ایران بودند، اما اکنون با حذف اوزان سنگین تمام تیم‌های آسیایی حاضر در این مسابقات رقیب ما محسوب می شوند، چرا که اکثر این تیم‌ها همچون چین، ازبکستان، کره شمالی، کره جنوبی و هند در سبک وزن صاحب سبک هستند.

مظاهری با اشاره به شروع تمرینات تیم ملی بوکس جهت اعزام به رقابت های جاکارتا از شش ماه پیش، عنوان کرد: در این مدت در چهار تورنمنت بلغارستان، قزاقستان، مغولستان و تایلند شرکت کردیم که در هر چهار تورنمنت فینالیست داشتیم، لذا انتخاب نهایی ما برای حضور در رقابت های جاکارتا، آماده ترین بازیکنان بودند.

این پیشکسوت بوکس کرمانشاه در ادامه به وضعیت کنونی بوکس کرمانشاه و چرایی عدم حضور بوکسورهای این استان در ترکیب تیم اعزامی به رقابت‌های جاکارتا پرداخت و گفت: تا حدود 10 سال پیش کرمانشاه قطب بوکس ایران بود و نمایندگان و مربیان توانمندی از این استان در تیم‌های ملی حضور داشتند که این امر به دلیل برنامه‌ریزی و حضور مستمر مربیان درکنار ورزشکاران بوکس استان بود.

دارنده سه مدال طلای مسابقات آسیایی تصریح کرد: از پنج سال پیش به دلیل اینکه این پشتوانه سازی‌ها ادامه پیدا نکرد و مربیان پایه را فراموش کردیم، بوکس کرمانشاه نیز اُفت کرد.

وی با بیان اینکه خوشبختانه بوکس کرمانشاه از دو سال پیش مجددا درحال احیاء‌ است، گفت: توجه به رده های سنی پایه، بکارگیری ورزشکاران توانمند و بروز‌رسانی آموزش مربیان سبب شده تا در مسابقات مختلف کشوری نتایج مطلوبی را کسب کنیم.

مربی تیم ملی بوکس کشورمان خاطرنشان کرد: امیدواریم ظرف دو سال آینده شاهد احیاء کامل بوکس کرمانشاه باشیم.

وی با تاکید براینکه بوکس کرمانشاه پتانسیل‌های بالایی دارد، افزود: درحال حاضر هیات بوکس کرمانشاه از مدرن ترین هیات‌های بوکس ایران است که تنها نگاه ویژه مسئولین را می طلبد.

مظاهری بابیان اینکه متاسفانه نمایندگان استان در مجلس و شورای شهر تنها در زمان انتخابات در هیات‌ها حضور پیدا می کنند و وعده‌هایی می دهند، گفت: پس از اتمام انتخابات حمایت نمایندگان از هیات‌ها ادامه پیدا نمی کند، درحالی که از آنها انتظار می رود برای تحول در ورزش استان بودجه جذب کنند.

وی اضافه کرد: برای اینکه بوکس کرمانشاه هرچه سریعتر به جایگاه اصلی خود بازگردد، نیاز به حمایت مسئولین دارد.

مظاهری اضافه کرد: جای تاسف است که در کرمانشاه از ورزشکاران برای جوانان استان الگو سازی و نمادسازی نکرده‌ایم، بی توجهی به ورزشکاران و عدم رسیدگی به آنان جوانان را از گرایش به ورزش دور می کند و باعث مهاجرت ورزشکاران از استان می شود.

وی یادآورشد: اگر نمایندگان استان در مجلس و یا شورای شهر دستورالعملی تصویب کنند که به موجب آن زمینه استخدام و جذب قهرمانان استان در نهادهای مختلف فراهم شود، انگیزه‌ای برای ورزشکاران و توجه بیشتر جوانان به ورزش خواهد شد.

 

 

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار