رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با انتقاد از روند کند پیشرفت پروژه بیمارستان 540 تخت‌خوابی کرمانشاه، گفت: با این روند اعتبارات این پروژه یک قرن دیگر به بهره‌برداری می‌رسد.
کد خبر: ۶۳۹۵۲۲
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۷ 05 August 2018

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا،دکتر محمودرضا مرادی اظهار کرد: اعتبار لازم برای ساخت هر بیمارستان به ازای هر تخت حدود دو تا سه میلیارد تومان است و با این احتساب بیمارستان 540 تخت خوابی کرمانشاه برای تکمیل به بیش از 1500 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

وی افزود: در مجموع طی سال‌های 1395 و 1396 حدود 9 میلیارد تومان بودجه برای این پروژه اختصاص داده شده و با این روند تخصیص اعتبارات، ین بیمارستان یک قرن دیگر به
بهره‌برداری می‌رسد.

مرادی از پیگیری برای افزایش اعتبارات این پروژه خبر داد و افزود: کار خوبی که با حمایت استاندار در سفر ریاست جمهوری انجام شد این است که 200 میلیارد تومان بودجه برای ساخت این بیمارستان اختصاص داده شد که ظرف مدت سه سال به پروژه تزریق می‌شود و با اختصاص این اعتبار می شود به تسریع در پیشرفت پروژه امیدوار بود.

وی افزود: همچنین اقدام دیگر در جهت افزایش اعتبارات پروژه بحث استفاده از تسهیلات فاینانس است، به طوری که بیمارستان با سرمایه گذاری خارجی ساخته شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تصریح کرد: برای استفاده از این تسهیلات باید 15 درصد اعتبار پروژه را در اختیار داشته باشیم و 85 درصد مابقی توسط شرکت‌های خارجی تامین می‌شود که در این راستا پیشنهاد شد که 200 میلیارد تومانِ اعتباراتِ سفر ریاست جمهوری که هنوز روی کاغذ است را به عنوان 15 درصد آورده در نظر بگیرند تا بتوانیم از تسهیلات فاینانس برخوردار شویم.

مرادی افزود: امیدواریم با به سرانجام رسیدن این اقدامات بتوانیم شاهد تسریع در بهره برداری بیمارستان 540 تخت‌خوابی که استان هم به شدت به آن نیازمند است، باشیم.

فعلا 800 "تخت" بیمارستانی کم داریم

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه ضریب تخت بیمارستانی استان را 1.5 به ازای هر هزار نفر جمعیت اعلام و تصریح کرد: بر اساس استانداردها با توجه به میزان جمعیت استان ضریب تخت باید حدود 2.5 باشد.

وی با اشاره به وجود 2500 تخت بیمارستانی در استان با احتساب تخت‌های بخش خصوصی، گفت: در حال حاضر حداقل به 800 تخت دیگر در استان نیاز داریم.

وی افزود: بر اساس شاخص ها تا سال 1404 باید تخت‌های استان دو برابر شود و تا آن زمان به حداقل 2500 تخت دیگر با توجه به جمعیت استان نیاز داریم.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار