استاندار کرمانشاه با اشاره به مقاومت دستگاه‌های دولتی در برابر واگذاری پروژه‌ها به بخش خصوصی، گفت: علت این است که قدرت دستگاه‌ها با واگذاری پروژه‌ها کم می‌شود.
کد خبر: ۶۳۸۹۴۹
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۶ 04 August 2018

به گزارش تابناک به نقل از روابط عمومی استانداری، هوشنگ بازوند ، لزوم واگذاری پروژه‌های دولتی به بخش خصوصی، گفت: پروژه‌هایی باید معرفی شود که برای بخش خصوصی جذابیت داشته باشد.

وی افزود: لیست پروژه‌هایی که سازمان برنامه و بودجه استان تهیه کرده عملا جذابیت و توجیهی برای بخش خصوصی ندارد و پروژه توجیه‌پذیر در این لیست آورده نشده است.

استاندار کرمانشاه با تاکید بر لزوم تشکیل کمیته واگذاری پروژه‌ها در هر دستگاه اجرایی استان، گفت: ریاست کمیته اصلی باید بر عهده سازمان برنامه و بودجه استان باشد.

وی به مقاومت دستگاه‌های دولتی در واگذاری پروژه‌ها و برخی املاک دولتی به بخش خصوصی اشاره کرد و افزود: با هر واگذاری مقداری از قدرت دستگاه اجرایی کم می‌شود و همین مسئله باعث می شود دستگاه‌ها تمایلی برای واگذاری نداشته باشند.

مهندس بازوند تصریح کرد: این مشکل در سطح وزراتخانه‌ها هم وجود دارد و باعث می شود روند واگذاری پروژه‌ها با کندی مواجه شود.

استاندار کرمانشاه واگذاری پروژه‌ها را به نفع دولت دانست و افزود: با واگذاری پروژه‌ها از بار دولت کاسته شده و هزینه‌های آن نیز کاهش می‌یابد و لازم است دستگاه‌ها برای کمک به اقتصاد دولت‌ پروژه‌ها را واگذار کنند.

وي با اشاره با اشاره به وجود برخی املاک دولتی با قابلیت واگذاری به بخش خصوصی، گفت: تقریبا همه دستگاه‌های دولتی مهمانسرا دارند که قابلیت واگذاری به بخش خصوصی را دارد و لازم است همه دستگاه‌ها مهمانسراهای خود را واگذار کنند.

مهندس بازوند همچنین بر لزوم احصا پروژه‌های ملی استان و اضافه کردن اسامی به لیست واگذاری به بخش خصوصی تاکید کرد و گفت: پروژه‌هایی باید پیشنهاد بدهیم که برای بخش خصوصی جذابیت داشته باشد و می توان به عنوان مثال راه آهن اسلام آبادغرب-خسروی را به بخش خصوصی واگذار کرد.

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار